Moderní didaktika hudební výchovy (3. 6. 2023)
Interaktivní metodický workshop se zaměřením na moderní didaktické postupy a nástroje pro učitele hudební výchovy na 2. stupni základních školách a v odpovídajících ročnících gymnázií.
Interaktivní metodický workshop se zaměřením na moderní didaktické postupy a nástroje pro učitele hudební výchovy na 2. stupni základních školách a v odpovídajících ročnících gymnázií.
Kurz určený pro pro učitele 2. stupně ZŠ, učitele SŠ, gymnázií a metodiky prevence zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz volně navazuje na kurz Úvod do výuky žáků s odlišným mateřským jazykem a zaměří se na prohloubení znalostí v otázce vzdělávání dětí a žáků-cizinců/dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Kurz představí základní principy a poznatky v oblasti vzdělávání a výuky žáků s odlišným mateřským jazykem. Zaměří se na praktické otázky a aktuální problémy této oblasti i návrhy jejich možných řešení.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia pedagogického / medicínského zaměření, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé). Obsahem kurzu je zopakovat si základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu. Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé). Obsahem kurzu je zopakovat si základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu. Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Absolvent kurzu dovede využít teoretické poznatky a spojit je s praktickými dovednostmi tak, že zvládne vedení družstva na zimních výcvikových kurzech základních a středních škol. Bude schopen vést družstvo během vyučovacího procesu sjezdového a běžeckého lyžování, připravit vhodnou trasu pro celodenní výlet na běžeckých lyžích. Dále bude schopen zimní výcvikový kurz připravit a řídit jeho průběh.
Kurz je určen pro seniory, kteří chtějí zůstat aktivní. Obsahem kurzu budou uvolňovací, protahovací a posilovací cvičení v různých variantách (bez pomůcek, na velkém míči a s overballem). V hodinách kurzu bude zařazena metoda pilates. Cvičení bude především zaměřeno na správné držení těla a celkové zlepšení fyzické kondice.
Účastníci kurzu se seznámí s pedagogickými přístupy podporující smysluplnou interakci domácích a zahraničních studujících ve výuce. Zdokonalí se v dovednostech, jak strukturovat a facilitovat interkulturní komunikaci a práci ve skupinách s cílem usnadnit integraci studujících a posílit jejich vztah k diverzitě.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Cílem kurzu je prohloubit odbornou kvalifikaci v oblasti geoinformační gramotnosti, která vychází z oboru geografie a informatiky. Učitelům bude představena koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce zeměpisu, prakticky si vyzkouší práci s geografickými digitálními zdroji a aplikacemi.
Cílem kurzu je prohloubit odbornou kvalifikaci v oblasti terénní výuky, která je nedílnou školního kurikula, ovšem v řadě škol se ji z různých důvodů nedaří v dostatečné míře začleňovat do výuky.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia pedagogického / medicínského zaměření, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz je určen pro rodiče a osoby pečující o děti a žáky s PAS a dalšími nerovývojovými poruchami. Je určen pro ty, kteří nesplňují podmínky pro přihlášení na kurz akreditovaný na MŠMT. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí. Pomocí metod ABA se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce.
Kurz je určen pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ a gymnázií, vychovatele, speciální pedagogy, psychology, asistenty pedagoga a vedoucí pedagogické pracovníky, kterým poskytne základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti potřebné k zavádění základních behaviorálně analytických postupů v práci s osobami s autismem. Po dobu trvání kurzu si účastníci osvojí techniky pro učení důležitých sociálních, komunikačních a akademických dovedností. Naučí se identifikovat funkce problémového chování a nahradit je alternativním, společensky přijatelnějším chováním. Dozvědí se o etických aspektech a profesionálním jednání v komunikaci a interakci s klienty.
Cílem kurzu je nabídnout učitelům 1. a 2. stupně ZŠ možnosti, jak lze vzdělávat nadané žáky v běžné třídě a v běžné hodině matematiky.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, dětský pilates, cvičení při hudbě, cvičení s využitím overballu, netradiční hry a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení a her, které netradiční formou výuky podpoří rozvoj koordinace a síly. Je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny.
Kurz volně navazuje na kurz Úvod do výuky žáků s odlišným mateřským jazykem a zaměří se na prohloubení znalostí v otázce vzdělávání dětí a žáků-cizinců/dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem.
Kurz se zaměří na to, jak poznat nadaného žáka a jak ho vzdělávat.
Kurz představí základní principy a poznatky v oblasti vzdělávání a výuky žáků s odlišným mateřským jazykem. Zaměří se na praktické otázky a aktuální problémy této oblasti i návrhy jejich možných řešení.
V rámci kurzu budou účastníci seznámeni s nejdůležitějšími tématy souvisejícími se vzděláváním nadaných žáků na 2. stupni základních škol.
V rámci kurzu budou účastníci seznámeni s nejdůležitějšími tématy souvisejícími se vzděláváním nadaných dětí v mateřských školách a na 1. stupni základních škol.
Kurz se zaměřuje se na získání znalostí českého jazyka na úrovni A1. Програма курсу спрямована на отримання знання чеської мови на рівні А1. The course teaches Czech language at the level A1 (basic user).
Interaktivní metodický workshop se zaměřením na moderní didaktické postupy a nástroje pro učitele hudební výchovy na 1. stupni základních školách.
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Kurz se zaměřuje na rozšíření teoretických znalostí a praktických dovedností v oboru keramika. Je určen pro pedagogické pracovníky a jejich pedagogickou praxi na všech úrovních škol. Individuálním přístupem lektora je v kurzu zajištěna výuka nejen pro začínající účastníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika.
On-line kurzu, jehož cílem je poukázat na specifika spojená se vzděláváním žáků se sluchovým postižením v běžném prostředí základní školy. Kurz je určen všem se zájmem o danou problematiku. Je vhodný zejména pro pedagogické pracovníky, kteří mají ve své třídě žáka se sluchovým postižením.
Kurz se zaměřuje na rozšíření teoretických znalostí a praktických dovedností v oboru keramika. Je určen pro pedagogické pracovníky a jejich pedagogickou praxi na všech úrovních škol. Individuálním přístupem lektora je v kurzu zajištěna výuka nejen pro začínající účastníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika.
Kurz určený především pro učitele francouzského jazyka z různých typů škol, který nabídne prohloubení teoretických základů a východisek i nácvik a sdílení praktických dovedností a zkušeností ve výuce francouzského jazyka.
Kurz je určen pro rodiče a osoby, které vykonávají přímou péči o osoby s neurovývojovými poruchami. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce.
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle potřeb každého klienta. ABA je vhodným doplněním postupů a metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
Kurz je určen pro ty, kteří mají absolvované magisterské studium v oborech Historie, Pomocné vědy historické, Archeologie, Muzeologie a jejich kombinací na filozofických fakultách a chtějí si doplnit na PdF MU kvalifikaci učitele dějepisu na 2. stupeň ZŠ a SŠ v rámci oboru celoživotního vzdělávání Studium v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů 2. st. ZŠ a SŠ se zaměřením na dějepis, ale nesplňují podmínky pro přihlášení na tento obor, protože během svého bakalářského a magisterského studia neabsolvovali min. jeden z následujících předmětů a to Dějiny pravěku, Dějiny starověku, Dějiny středověku, Dějiny raného novověku, Dějiny 19. století a Dějiny 20. století .
Na kurz se mohou případně přihlásit i studenti posledního ročníku navazujícího magisterského studia oborů Historie, Pomocných věd historických, Archeologie, Muzeologie a jejich kombinací na filozofických fakultách.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia pedagogického / medicínského zaměření, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Absolvent kurzu dovede využít teoretické poznatky a spojit je s praktickými dovednostmi tak, že zvládne vedení družstva na zimních výcvikových kurzech základních a středních škol. Bude schopen vést družstvo během vyučovacího procesu sjezdového a běžeckého lyžování, připravit vhodnou trasu pro celodenní výlet na běžeckých lyžích. Dále bude schopen zimní výcvikový kurz připravit a řídit jeho průběh.
Kurz se zaměří na prohloubení znalostí v otázce vzdělávání dětí a žáků-cizinců/dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem. Účastníci kurzu se seznámí se základní terminologií, která je s tímto tématem spjatá, stranou nezůstane ani legislativa, formy a metody výuky i praktické rady z praxe. Kurz bude uchopen prakticky s názornými příklady, diskusí nad případně vzniklým otázkami, a společným hledáním řešení nebo nabídky možné podpory.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení. Kurz je pro všechny účastníky ZDARMA.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Kurz začíná seznámením s projevy, příčinami a především funkcí psychosomatických projevů v běžném životě a zvláště v době (post)pandemické. Následují témata věnovaná konkrétním způsobům práce se žákem a sebezkušeností pedagoga. Pozornost věnujeme vývojovému hledisku a rozdílům v přístupu k práci se žáky 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ a se středoškoláky. Velká část získaných dovedností je uplatnitelná i v práci s dětmi s jiným typem (emočních) obtíží. Účastníci budou mít také možnost reflektovat své prožívání v reakcích na chování žáků a vyjadřovat adekvátní zpětnou vazbu umožňující dětem rozvíjet přiměřené emoční a sociální projevy.
Kurz je určen pro všechny pedagogy, kteří chtějí pomoci svým kolegům, začínajícím učitelům nebo studentům učitelství rozvíjet jejich pedagogický potenciál. V našem kurzu získáte nebo rozvinete profesní dovednosti pro poskytování kolegiální podpory. Během pěti setkání se seznámíte s různými podobami podpory profesního rozvoje (mentorování, koučování, supervize), vyzkoušíte si práci s formativním nástrojem, budete trénovat mentorské dovednosti, práci s cíli i poskytování zpětné vazby.
Kurz je zaměřen na projevy, příčiny a především funkci (motivaci) záměrného sebepoškozování a na konkrétní možnosti práce s dítětem. Prostor je věnován sebezkušenosti pedagogů během práce s dítětem nebo s jeho rodinou, kazuistikám, diskusím o příčinách sebepoškozování, jejich dopadům na školní výkon dítěte a na jeho vztahy s vrstevníky a pedagogy a v neposlední řadě postupům, díky nimž mohou dětem se sebepoškozováním pomoci s adaptací na zvládáním nároků, které na ně škola klade běžně i v době pandemické a post-pandemické.
Kurz je určen pro začátečníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika. V kurzu se pracuje s keramickou hmotou klasicky i experimentálně, ve všech jejích skupenstvích, a to s využitím dostupných keramických technologií.
Během kurzu charakterizujeme projevy žáka s poruchou autistického spektra ve škole, jejich příčiny a možnosti podpory žáka ze strany učitele a školy. Zaměříme se na diagnostický proces. Představíme si konkrétní pomůcky, příklady z praxe a videoukázky. Cílem kurzu je vybavit pedagogy ze škol potřebnými znalostmi tématu, neboť při současném inkluzivním způsobu vzdělávání je to nezbytnost. Praxe ukazuje, že pedagogové stále nedisponují dostatkem informací a ani zkušeností se vzděláváním žáků s PAS, což nepřináší užitek ani žákovi, škole, spolužákům, ani rodině žáka.
Kurz je určen všem učitelům na 1. a 2. stupni základní školy. Bude se věnovat práci se třídou. Během kurzu budou představeny teoretické základy formování skupiny a nabídnuty metody a postupy práce se třídou ve specifických situacích. Dále budou probrány základy sociometrie a možné techniky měření třídního klima pozorováním, stanovování pravidel a práce s nimi. Témata, kterým se bude kurz věnovat, vycházejí částečně z poptávky účastníků, částečně budou nabídnuta lektory – např. příchod nového žáka, přítomnost pomlouvání ve třídě, práce s žákem, který je vyčleňován.
Kurz je určen pro ty, kteří mají absolvované magisterské studium v oborech Historie, Pomocné vědy historické, Archeologie, Muzeologie a jejich kombinací na filozofických fakultách a chtějí si doplnit na PdF MU kvalifikaci učitele dějepisu na 2. stupeň ZŠ a SŠ v rámci oboru celoživotního vzdělávání Studium v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů 2. st. ZŠ a SŠ se zaměřením na dějepis, ale nesplňují podmínky pro přihlášení na tento obor, protože během svého bakalářského a magisterského studia neabsolvovali min. jeden z následujících předmětů a to Dějiny pravěku, Dějiny starověku, Dějiny středověku, Dějiny raného novověku, Dějiny 19. století a Dějiny 20. století .
Na kurz se mohou případně přihlásit i studenti posledního ročníku navazujícího magisterského studia oborů Historie, Pomocných věd historických, Archeologie, Muzeologie a jejich kombinací na filozofických fakultách.
Kurz je určen pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ a gymnázií, vychovatele, speciální pedagogy, psychology, asistenty pedagoga a vedoucí pedagogické pracovníky, kterým poskytne základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti potřebné k zavádění základních behaviorálně analytických postupů v práci s osobami s autismem.
Po dobu trvání kurzu si účastníci osvojí techniky pro učení důležitých sociálních, komunikačních a akademických dovedností. Naučí se identifikovat funkce problémového chování a nahradit je alternativním, společensky přijatelnějším chováním. Dozvědí se o etických aspektech a profesionálním jednání v komunikaci a interakci s klienty.
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení. Kurz je pro všechny účastníky ZDARMA.
Kurz určený především pro pedagogické pracovníky a studenty učitelství zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz určený pro učitele na 2. stupni ZŠ nebo nižších gymnázií s aprobací výchova ke zdraví, přírodopis nebo biologie zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia pedagogického / medicínského zaměření, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz složený z 5 webinářů je určen pro rodiče a pečující o děti s poruchami autistického spektra (PAS) nebo jiným neurovývojovým postižením, kteří se chtějí seznámit se základy aplikované behaviorální analýzy (ABA). Webináře jsou vhodné jak pro rodiče, kteří zvažují, jaký druh intervence pro své dítě vybrat, tak pro ty, kteří již začali pracovat podle postupů ABA pod odbornou supervizí. Jsou vhodné i pro začínající studenty ABA. Účast odborných pracovníků na kurzu (např. speciálních pedagogů, logopedů, psychologů) je také možná.
Kurz je určen pro začátečníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika. V kurzu se pracuje s keramickou hmotou klasicky i experimentálně, ve všech jejích skupenstvích, a to s využitím dostupných keramických technologií.
Kurz je určen pro rodiče a osoby, které vykonávají přímou péči o osoby s neurovývojovými poruchami. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce.
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle potřeb každého klienta. ABA je vhodným doplněním postupů a metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé). Obsahem kurzu je zopakovat si základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu. Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Absolvent kurzu dovede využít teoretické poznatky a spojit je s praktickými dovednostmi tak, že zvládne vedení družstva na zimních výcvikových kurzech základních a středních škol. Bude schopen vést družstvo během vyučovacího procesu sjezdového a běžeckého lyžování, připravit vhodnou trasu pro celodenní výlet na běžeckých lyžích. Dále bude schopen zimní výcvikový kurz připravit a řídit jeho průběh.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz určený především pro učitele francouzského jazyka z různých typů škol, který nabídne prohloubení teoretických základů a východisek i nácvik a sdílení praktických dovedností a zkušeností ve výuce francouzského jazyka.
On-line seminář aplikované behaviorální analýzy (dále ABA), který je součástí Seminářů ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra II. a je zaměřen na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) se základní znalostí metody ABA na úrovni RBT kurzu nebo absolventy Semináře ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra I. Seminář se zaměří na praktické využití poznatků ABA při výchově dětí s PAS. Konkrétně se zaměří na nácvik hygienických návyků (toalety).
On-line seminář aplikované behaviorální analýzy (dále ABA), který je součástí Seminářů ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra II. a je zaměřen na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) se základní znalostí metody ABA na úrovni RBT kurzu nebo absolventy Semináře ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra I. Seminář se zaměří na praktické využití poznatků ABA při výchově dětí s PAS. Konkrétně se zaměří na hodnocení problémového chování – identifikaci a učení alternativního a žádoucího chování.
On-line seminář aplikované behaviorální analýzy (dále ABA), který je součástí Seminářů ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra II. a je zaměřen na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) se základní znalostí metody ABA na úrovni RBT kurzu nebo absolventy Semináře ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra I. Seminář se zaměří na praktické využití poznatků ABA při výchově dětí s PAS. Konkrétně se zaměří na intenzivní učení ITT - předpoklady pro jeho zahájení.
On-line seminář aplikované behaviorální analýzy (dále ABA), který je součástí Seminářů ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra II. a je zaměřen na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) se základní znalostí metody ABA na úrovni RBT kurzu nebo absolventy Semináře ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra I. Seminář se zaměří na praktické využití poznatků ABA při výchově dětí s PAS. Konkrétně se zaměří na motivaci a učení mandů – praktické rady a postupy.
On-line seminář aplikované behaviorální analýzy (dále ABA), který je součástí Seminářů ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra II. a je zaměřen na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) se základní znalostí metody ABA na úrovni RBT kurzu nebo absolventy Semináře ABA pro rodiče a osoby pečující o děti s poruchami autistického spektra I. Seminář se zaměří na praktické využití poznatků ABA při výchově dětí s PAS. Konkrétně se zaměří na první kroky po diagnóze PAS – učení klíčových dovedností v rané fázi intervence.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz je určen pro začátečníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika. V kurzu se pracuje s keramickou hmotou klasicky i experimentálně, ve všech jejích skupenstvích, například vytvářením objektů, nádob, plastik, instalací v prostoru atd. a to s využitím keramických technologií.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz nabídne účastníkům základní disciplíny ve čtyřech tematických okruzích: 1. Psychologie, základy psychoterapie a arteterapie, 2. Speciální výtvarná výchova, 3. Speciální výchovné aktivity s nevýtvarným zaměřením, 4. Speciálně pedagogická praxe. Absolventi se mohou uplatnit ve speciálně výchovné praxi a v sociální práci v nejrůznějších institucích zaměřených na cílové skupiny jako jsou psychotici, mentálně postižení, žáci vyžadující zvláštní péči, vzdělání dospělých, senioři atd.
Nový kurz týkající se aplikované behaviorální analýzy zaměřený na rodiče, rodinné příslušníky a další osoby pečující o děti s PAS. Kurz bude probíhat formou 5 webinářů (online seminářů) a 1 osobního setkání.
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici. Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Kurz zodpoví a vysvětlí, proč je důležité vzdělávat děti zrovna o cévní mozkové příhodě a infarktu myokardu, jaká je jejich role v poskytování první pomoci, jakou má toto vzdělávání tradici.
Srozumitelnou formou nabídne informace o těchto onemocněních, s důrazem na schopnost tyto stavy rozpoznat a adekvátně na příznaky zareagovat. Připraví učitele na provedení e-learningové hodiny, na práci s doplňkovými edukačními materiály a vysvětlí jejich roli v procesu vzdělávání.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, dětský pilates, cvičení při hudbě, cvičení s využitím overballu, netradiční hry a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení a her, které netradiční formou výuky podpoří rozvoj koordinace a síly. Je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny.
Kurz je určen pro začátečníky, ale i pro ty, kteří si chtějí prohloubit odborné znalosti a zvýšit kvalifikaci v oboru keramika. V kurzu se pracuje s keramickou hmotou klasicky i experimentálně, ve všech jejích skupenstvích, například vytvářením objektů, nádob, plastik, instalací v prostoru atd. a to s využitím keramických technologií.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy se zájmem o formativní hodnocení. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměřuje se na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Kurz přednostně určený učitelkám a učitelům, vedoucím volnočasových aktivit, vychovatelům, pedagogickým asistentům a studentům učitelství a jehož cílem je obohatit účastníky o zásobník psychomotorických aktivit s využitím v tělesné a zdravotní tělesné výchově dětí i dospělých a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými v pedagogické praxi. Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na rozvoj motoriky, prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí, fantazie, soustředění a celkové bio-psycho-sociální pohody člověka.
Kurz je určen pro seniory, kteří chtějí zůstat aktivní. Obsahem je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení, kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení je doplněno teoretickými znalostmi.
Základem kurzu je osvojení teoretických poznatků a praktických dovedností první pomoci, které jsou potřebné k zajištění zdravotnického zabezpečení akcí pořádaných pro děti. Kurz bude vyučován prostřednictvím přednášek a praktických cvičení. V rámci přednášek bude využíváno nejen frontální výuky, ale i diskuzí nad modelovými příklady, simulacemi, video rozbory a ukázkami využití pomůcek.
Jedná se o akreditovaný seminář hodnotového vzdělávání – základní modul sestávající ze 40 hodin výuky. Kurz je určen pedagogům, kteří se chtějí seznámit s metodikou Hodnotového vzdělávání sestry Cyril Mooney, Ph.D., a dále ji případně pak využívat ve výuce hodin zaměřených na hodnoty (etika, osobnostní a sociální výchova, občanská výchova apod.), v dalších předmětech (metody jsou aplikovatelné rovněž v hodinách matematiky, ZSV, biologie či dalších předmětech) či uplatnit sytém Hodnotového vzdělávání v rámci řízení a fungování celé školy. Kurz je akreditován v rámci DVPP.
Kurz poskytne účastníkům základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti potřebné k zavádění základních behaviorálně analytických postupů v práci s osobami s autismem. Po dobu trvání kurzu si účastníci osvojí techniky pro učení důležitých sociálních, komunikačních a akademických dovedností. Naučí se identifikovat funkce problémového chování a nahradit je alternativním, společensky přijatelnějším chováním. Dozvědí se o etických aspektech a profesionálním jednání v komunikaci a interakci s klienty.
Kurz poskytne účastníkům základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti potřebné k zavádění základních behaviorálně analytických postupů v práci s osobami s autismem. Po dobu trvání kurzu si účastníci osvojí techniky pro učení důležitých sociálních, komunikačních a akademických dovedností. Naučí se identifikovat funkce problémového chování a nahradit je alternativním, společensky přijatelnějším chováním. Dozvědí se o etických aspektech a profesionálním jednání v komunikaci a interakci s klienty.
Kurz vychází z potřeb administrativních pracovníků, kteří již delší dobu poukazují na to, že postrádají možnost zdokonalit se v současné češtině, a to především ve dvou rovinách: pravopisné a stylistické. Kurz jim poskytne možnost zdokonalit se v obou těchto rovinách.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé). Obsahem kurzu je zopakovat základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu. Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Rozsah kurzu je 7 dnů, z toho 1. den je vyhrazen pro příjezd a organizační a teoretické požadavky, 7. den pro odjezd a dopolední možnost oprav praktických ukázek (změna programu dle aktuálního počasí vyhrazena).
Krizová intervence je nedílnou součástí práce každého psychologa. Především v pedagogickém prostředí, kde se psycholog musí vyrovnávat s širokou skupinou klientů, od žáků, k rodičům, či učitelům nabývá znalost základů krizové intervence na důležitosti. Kurz nabídne účastníkům znalosti potřebné k reakci na náhlé a potenciálně traumatizující události.
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle potřeb každého klienta. ABA je vhodným doplněním postupů a metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterské studium speciální pedagogiky. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Obsahem kurzu je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení. Kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení doplněno teoretickými znalostmi.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, dětský pilates, cvičení při hudbě, cvičení s využitím overballu, netradiční hry pro rozvoj jednotlivých oblastí RVP a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení, které nenásilnou formou přinese dětem tolik potřebný pohyb a podpoří rozvoj koordinace a síly zábavnou formou výuky. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na rozvoj motoriky, prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí, fantazie, soustředění a celkové bio-psycho-sociální pohody člověka. Cílem kurzu je obohatit účastníky o zásobník psychomotorických aktivit s využitím v tělesné a zdravotní tělesné výchově dětí i dospělých a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům, vedoucím volnočasových aktivit, vychovatelům, pedagogickým asistentům a studentům učitelství. V průběhu kurzu budou k zakoupení publikace doplňující získané informace a poznatky.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy, dále pak studentům se zájmem o formativní hodnocení. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Studium je založeno na prezenční výuce zajišťované převážně učiteli VŠ a odborníky z praxe (výtvarné, pohybové, hudební a dramatické obory, psychologie, dějiny umění, psychiatrie). Účastníkům budou kromě přímé teoretické výuky základních disciplín poskytnuty publikace tematicky zaměřené na oblast inovativních přístupů k vedení výtvarných a interdisciplinárních dílen se speciálním zaměřením. Na webových stránkách www.studiumarteterapie.cz najdou uchazeči bohatou fotodokumentaci (obory výtvarná, hudební, dramatická a pohybová výchova).
Předpokládané uplatnění v pracovních pozicích ve školství, na kterých jsou v osobním kontaktu se žáky s SPU. Kurz je zaměřen na vymezení vhodných přístupů vůči žákům s SPU. Absolvent se bude orientovat v možnostech reedukace, edukace a metod práce se žáky s SPU. Absolvováním kurzu si student prohloubí znalosti o edukaci, vhodných přístupech a metodách reedukace žáků se SPU.
Předpokládané uplatnění v asistentských pracovních pozicích ve školství a v rezortu MPSV, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi, žáky nebo dospělými osobami se zdravotním postižením. Asistent se uplatní v pomáhajících profesích a je schopen pracovat pod odborným vedením kvalifikovaného speciálního pedagoga.
Předpokládané uplatnění v asistentských pracovních pozicích ve školství a v rezortu MPSV, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi v riziku nebo s poruchami chování a emocí. Absolventi budou mít základní vědomosti o souvislostech poruch chování a emocí, o rizikových i protektivních faktorech ovlivňujících rozvoje PCHE, o jejich projevech a formách, o edukačních potřebách dětí v riziku/s poruchou chování. Asistent se uplatní v pomáhajících profesích a je schopen pracovat pod odborným vedením kvalifikovaného speciálního pedagoga.
Předpokládané uplatnění v asistentských pracovních pozicích ve školství a v rezortu MPSV, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi, žáky nebo dospělými osobami se zdravotním postižením. Asistent se uplatní v pomáhajících profesích a je schopen pracovat pod odborným vedením kvalifikovaného speciálního pedagoga.
Předpokládané uplatnění v asistentských pracovních pozicích ve školství a v rezortu MPSV, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi, žáky nebo dospělými osobami se zdravotním postižením. Asistent se uplatní v pomáhajících profesích a je schopen pracovat pod odborným vedením kvalifikovaného speciálního pedagoga.
Předpokládané uplatnění v asistentských pracovních pozicích ve školství a v rezortu MPSV, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi, žáky nebo dospělými osobami se zdravotním postižením. Asistent se uplatní v pomáhajících profesích a je schopen pracovat pod odborným vedením kvalifikovaného speciálního pedagoga - logopeda. Další náplní práce je primární logopedická prevence.
Kurz je zaměřen na získání znalostí a dovedností pro jízdu na horském kole. Jedná se především o výuku individuální techniky při jízdě, specifika techniky jízdy dětí a metodiku výuky dětí. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům MS a 1. stupně ZŠ a vychovatelům ŠD. Cílem kurzu je seznámit účastníky nejen s jízdními dovednostmi, ale také se základy bezpečnosti jízdy dospělých i dětí, specifiky jízdy ve skupině, technickými parametry kol, základními opravami, tipy pro zlepšení výkonnosti a cyklistickou výživou a regenerací. Součástí kurzu jsou společné vyjížďky na kolech, hry na kolech, videoukázky s MTB tématikou, základní péče o kola, doplňkové aktivity, společenské večery.
Základem kurzu je osvojení teoretických poznatků a praktických dovedností první pomoci, které jsou potřebné k zajištění zdravotnického zabezpečení akcí pořádaných pro děti.
Kurz bude vyučován prostřednictvím přednášek a praktických cvičení. V rámci přednášek bude využíváno nejen frontální výuky, ale i diskuzí nad modelovými příklady, simulacemi, video rozbory a ukázkami využití pomůcek.
Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) vychází z principů chování - behaviorismu. Zabývá se funkčním vztahem mezi prostředím a lidským chováním. Na základě podrobné analýzy se snaží zjistit, proč určité chování vzniká a jak je možné jej modifikovat. Kurz je určen pro pedagogické pracovníky. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí. Pomocí metod ABA se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle individuálních potřeb konkrétního dítěte. Přístup VB-ABA (Verbal Behavior - Applied Behavioural Analysis) je součástí aplikované behaviorální analýzy a bude proto také součástí kurzu Základy aplikované behaviorální analýzy. VB-ABA se soustředí na rozvoj komunikačních dovedností, od počátku nabízí nonverbálním dětem náhradní systém komunikace (znakování, gestikulace), který následně přechází do rozvoje funkční řeči. Při učení je kladen důraz na motivaci dítěte tak, aby pro něj slova nabyla především funkční charakter. Techniky ABA uplatňují v jakémkoli přirozeném prostředí včetně prostředí školy.
Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) vychází z principů chování - behaviorismu. Zabývá se funkčním vztahem mezi prostředím a lidským chováním. Na základě podrobné analýzy se snaží zjistit, proč určité chování vzniká a jak je možné jej modifikovat. Kurz je určen pro pedagogické pracovníky. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí. Pomocí metod ABA se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle individuálních potřeb konkrétního dítěte. Přístup VB-ABA (Verbal Behavior - Applied Behavioural Analysis) je součástí aplikované behaviorální analýzy a bude proto také součástí kurzu Základy aplikované behaviorální analýzy. VB-ABA se soustředí na rozvoj komunikačních dovedností, od počátku nabízí nonverbálním dětem náhradní systém komunikace (znakování, gestikulace), který následně přechází do rozvoje funkční řeči. Při učení je kladen důraz na motivaci dítěte tak, aby pro něj slova nabyla především funkční charakter. Techniky ABA uplatňují v jakémkoli přirozeném prostředí včetně prostředí školy.
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti. Absolvováním kurzu získá jeho účastník kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování jako prvku prevence výskytu a prohlubování nežádoucích projevů jednání u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence. Pomocí metod ABA se eliminuje nežádoucí chování, dochází k prohlubování a upevňování základních návyků každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje se komunikace a sociální interakce. Používané metody jsou s využitím individuálního plánu intervence adaptovány podle potřeb každého klienta. ABA je vhodným doplněním postupů a metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb, apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi.
Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Obsahem kurzu je opakování základů jízdy v kánoi na klidné vodě, kterou studenti i pedagogičtí pracovníci MŠ a 1. stupně ZŠ absolvovali na povinném letním výcvikovém kurzu v rámci svého studia na vysoké škole. Dále je obsahem seznámení se základy pohybu na proudící vodě s výukou základních záběrů, nastupování a vystupování z lodě, překonávání překážek a jízda v proudu i v obtížnějších podmínkách. Účastníci se také seznámí se zásadami bezpečnosti a hygieny na vodě i v průběhu kempování, přípravou a vedením vodáckých putovních táborů určených pro děti školního věku včetně znalostí předpisů a norem k jejich pořádání.
Kurz je určen všem učitelům na 1. a 2. stupni základní školy. Bude se věnovat práci se třídou. Během kurzu budou představeny teoretické základy formování skupiny a nabídnuty metody a postupy práce se třídou ve specifických situacích. Dále budou probrány základy sociometrie a možné techniky měření třídního klima pozorováním, stanovování pravidel a práce s nimi. Témata, kterým se bude kurz věnovat, vycházejí částečně z poptávky účastníků, částečně budou nabídnuta lektory – např. příchod nového žáka, přítomnost pomlouvání ve třídě, práce s žákem, který je vyčleňován.
Kurz je koncipován tak, aby se účastníci nejprve seznámili s projevy, příčinami a především funkcí (motivací) záměrného sebepoškozování a lépe porozuměli chování dítěte, mladistvého a jeho konsekvencím. Následná témata jsou věnována konkrétním způsobům práce s dítětem, motivačním rozhovorům a sebezkušenosti pedagoga během intervence s dítětem či jeho rodinou. K možné práci s dětmi se sebepoškozováním je nutné pochopení příčin patologického jevu a osvojení si potřebných dovedností. V kurzu bude kladen důraz na mezioborovou spolupráci odborníků, zejména z pedagogické, klinické a sociální oblasti. Cílem kurzu je zejména zvýšit kompetence učitelů pracovat v praxi s touto problematikou.
Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na rozvoj hrubé i jemné motoriky, prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí, fantazie, soustředění a celkové bio-psycho-sociální pohody člověka. Všechny aktivity jsou vhodně motivovány, aby byly přitažlivé pro děti. Cílem kurzu je obohatit účastníky o zásobník psychomotorických aktivit s využitím v tělesné a zdravotní tělesné výchově a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům v MŠ a ZŠ, vedoucím volnočasových aktivit, vychovatelům, pedagogickým asistentům a studentům učitelství. V průběhu kurzu budou k zakoupení publikace doplňující získané informace a poznatky.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program a obor speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Kurz vychází z potřeb administrativních pracovníků, kteří již delší dobu poukazují na to, že postrádají možnost zdokonalit se v současné češtině, a to především ve dvou rovinách: pravopisné a stylistické. Kurz jim poskytne možnost zdokonalit se v obou těchto rovinách.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků z oblasti outdoorových pohybových aktivit pro děti zážitkovou formou.
Cílem kurzu je seznámit účastníky s netradičními přístupy k organizaci a výuce pohybových aktivit při pobytu např. na školách v přírodě a různých formách terénní výuky.
Kromě praktických zážitkové zaměřených dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v letní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Obsahem kurzu je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení. Kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení doplněno teoretickými znalostmi.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, dětský pilates, cvičení při hudbě, cvičení s využitím overballu, netradiční hry pro rozvoj jednotlivých oblastí RVP a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení, které nenásilnou formou přinese dětem tolik potřebný pohyb a podpoří rozvoj koordinace a síly zábavnou formou výuky. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Interaktivní metodický kurz (workshop) určený zvláště pro vzdělávání v mateřských a základních školách i pro ostatní zájemce pracující s dětmi uvedeného věku např. v zájmových organizacích apod.
Kurz je určen učitelům 1. a 2. stupně základní školy, dále pak studentům se zájmem o formativní hodnocení. Věnuje se aktuálnímu tématu zavádění formativního hodnocení ve výuce, které významně podporuje učení žáků a kvalitu výuky. Kurz je vedený jako workshop a zaměří na základní pilíře formativního hodnocení, které si účastníci procvičí v praxi. Cílem kurzu je rovněž upozornit na využívání různých typů a forem hodnocení žáků a ukázat jejich použití v praxi, aby se hodnocení stalo nejen prostředkem, ale také cílem učení žáků. Pozornost bude věnována i sebehodnocení žáků, které je významnou součástí hodnocení podporujícího učení.
Účastníci kurzu se seznámí se vzděláváním žáků s SPU (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie) a s tím, jaký vliv mají tyto poruchy na úspěšnost žáků v matematice. Významná část kurzu bude věnována dyskalkulii, jejím projevům a možnostem nápravy. Pozornost bude věnována také práci s těmito žáky v rámci inkluzivního vzdělávání. Práce se žáky s dvojí výjimečností (nadaní s poruchami učení).
Účastníci se seznámí s nejnovějšími přístupy k matematicky nadaným žákům, jejich typickým charakteristikám a handicapům. Kurz zprostředkuje výměnu zkušeností s originálními přístupy k řešení úloh, nabídne možnosti rozšíření a prohloubení standardního učiva. Pozornost bude věnována také práci s těmito žáky v rámci inkluzívního vzdělávání. Práce se žáky s dvojí výjimečností (nadaní s poruchami učení).
Účastníci se seznámí s nejnovějšími přístupy k matematicky nadaným žákům, jejich typickým charakteristikám a handicapům nadaných žáků. Kurz zprostředkuje výměnu zkušeností s originálními přístupy k řešení úloh, nabídne možnosti rozšíření a prohloubení standardního učiva. Pozornost bude věnována také práci s těmito žáky v rámci inkluzívního vzdělávání. Práce se žáky s dvojí výjimečností (nadaní s poruchami učení).
Účastníci se seznámí s nejnovějšími přístupy k matematicky nadaným žákům, jejich typickým charakteristikám a handicapům nadaných žáků. Kurz zprostředkuje výměnu zkušeností s originálními přístupy k řešení úloh, nabídne možnosti rozšíření a prohloubení standardního učiva. Pozornost bude věnována také práci s těmito žáky v rámci inkluzívního vzdělávání. Práce se žáky s dvojí výjimečností (nadaní s poruchami učení).
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi.
Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Obsahem kurzu je opakování základů jízdy v kánoi na klidné vodě, kterou studenti i pedagogičtí pracovníci MŠ a 1. stupně ZŠ absolvovali na povinném letním výcvikovém kurzu v rámci svého studia na vysoké škole. Dále je obsahem seznámení se základy pohybu na proudící vodě s výukou základních záběrů, nastupování a vystupování z lodě, překonávání překážek a jízda v proudu i v obtížnějších podmínkách. Seznámení se zásadami bezpečnosti a hygieny na vodě i v průběhu kempování. Příprava a vedení vodáckých putovních táborů určených pro děti školního věku včetně znalostí předpisů a norem k jejich pořádání.
Kurz je zaměřen na získání praktických i teoretických znalostí a dovedností potřebných pro uplatnění vodní turistiky v pedagogické praxi.
Kurz je přednostně určen studentům a učitelům 1. stupně ZŠ a MŠ. Pokud zůstane nenaplněn, lze jej doplnit zájemci z veřejnosti.
Obsahem kurzu je opakování základů jízdy v kánoi na klidné vodě, kterou studenti i pedagogičtí pracovníci MŠ a 1. stupně ZŠ absolvovali na povinném letním výcvikovém kurzu v rámci svého studia na vysoké škole. Dále je obsahem seznámení se základy pohybu na proudící vodě s výukou základních záběrů, nastupování a vystupování z lodě, překonávání překážek a jízda v proudu i v obtížnějších podmínkách. Seznámení se zásadami bezpečnosti a hygieny na vodě i v průběhu kempování. Příprava a vedení vodáckých putovních táborů určených pro děti školního věku včetně znalostí předpisů a norem k jejich pořádání.
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení adaptivních dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení adaptivních dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
Obsahová náplň kurzu je zaměřena na hry a cvičení s tradičními i netradičními pomůckami (např. švihadlo, overball, velký míč), tanečně-pohybové hry, tanec, motivované koordinační a relaxační pohybové hrátky upravené pro děti předškolního a mladšího školního věku. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ a vychovatelům ŠD.
Školní zahrada je unikátním prostorem, který při správném využití umožňuje plnit současně mnoho funkcí - mimo prostředí pro hru dětí ji lze velmi dobře využít k výchově a vzdělávání o přírodě a životním prostředí. Jednou z možností je využití části zahrady pro pěstování užitkových rostlin, jako jsou zelenina, ovoce a vybrané polní plodiny. V současnosti mnoho dětí nemá příležitost pozorovat růst užitkových rostlin od semínka po sklizeň a nejsou si vědomi času a práce, která předchází okamžiku, než se produkty z těchto rostlin dostanou na pulty obchodů. Cílem tedy je poskytnout účastníkům takové znalosti v oblasti školní zahrady, aby byli schopni předat dětem zkušenost s pěstováním rostlin, ať už se jedná o zeleninu, ovoce, polní plodiny a další, což vede u dětí rozvoji znalostí, dovedností i postojů. Ze znalosti jsou to např. pojmenování rostlin a jejich částí, fáze růstu rostlin, nářadí používané při pěstování rostlin apod., z dovedností pak praktické činnosti spojené s pěstováním rostlin jako jsou výsev, výsadba, pikýrování, zaštipování, odplevelování apod.
Školní zahrada je unikátním prostorem, který při správném využití umožňuje plnit současně mnoho funkcí - mimo prostředí pro hru dětí ji lze velmi dobře využít k výchově a vzdělávání o přírodě a životním prostředí. Jednou z možností je využití části zahrady pro pěstování užitkových rostlin, jako jsou zelenina, ovoce a vybrané polní plodiny. V současnosti mnoho dětí nemá příležitost pozorovat růst užitkových rostlin od semínka po sklizeň a nejsou si vědomi času a práce, která předchází okamžiku, než se produkty z těchto rostlin dostanou na pulty obchodů. Cílem tedy je poskytnout účastníkům takové znalosti v oblasti školní zahrady, aby byli schopni předat dětem zkušenost s pěstováním rostlin, ať už se jedná o zeleninu, ovoce, polní plodiny a další, což vede u dětí rozvoji znalostí, dovedností i postojů. Ze znalosti jsou to např. pojmenování rostlin a jejich částí, fáze růstu rostlin, nářadí používané při pěstování rostlin apod., z dovedností pak praktické činnosti spojené s pěstováním rostlin jako jsou výsev, výsadba, pikýrování, zaštipování, odplevelování apod.
Kurz reaguje na aktuální potřeby učitelů českého jazyka a literatury a prakticky je seznámí s repertoárem vybraných a v praxi ověřených metod a postupů kritického myšlení (např. s metodami kmeny a kořeny, čtení s předvídáním, čtení v rolích, podvojný deník), které vedou k efektivnímu rozvoji čtenářské gramotnosti žáků v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy nebo na nižším stupni gymnázií. Kurz bude probíhat ve třech tematicky odlišných výukových blocích zaměřených na rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce jazykové, slohové a literární složky předmětu český jazyk a literatura a povedou jej zkušení lektoři, kteří využívají metody kritického myšlení ve své výuce.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika, obor speciální pedagogika nebo speciální pedagogika pro učitele. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na rozvoj hrubé i jemné motoriky, prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí, fantazie, soustředění a celkové bio-psycho-sociální pohody člověka. Všechny aktivity jsou vhodně motivovány, aby byly přitažlivé pro děti.
Cílem kurzu je obohatit účastníky o zásobník psychomotorických aktivit s využitím v tělesné a zdravotní tělesné výchově a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými v pedagogické praxi. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům v MŠ a ZŠ, vedoucím volnočasových aktivit, vychovatelům, pedagogickým asistentům a studentům učitelství.
V průběhu kurzu budou k zakoupení publikace doplňující získané informace a poznatky.
Jedná se o kurz přípravy k úspěšnému zpracování psychodiagnostických úloh, které jsou součástí přijímací písemné zkoušky na MU - TSP.
Kurz vychází z potřeb administrativních pracovníků, kteří již delší dobu poukazují na to, že postrádají možnost zdokonalit se v současné češtině, a to především ve dvou rovinách: pravopisné a stylistické. Kurz jim poskytuje možnost zdokonalit se v současné češtině v obou těchto rovinách.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků z oblasti outdoorových pohybových aktivit pro děti zážitkovou formou.
Cílem kurzu je seznámit účastníky s netradičními přístupy k organizaci a výuce pohybových aktivit při pobytu např. na školách v přírodě a různých formách terénní výuky.
Kromě praktických zážitkové zaměřených dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v letní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Obsahem kurzu je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení. Kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení doplněno teoretickými znalostmi.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, street dance, břišní tance, dětský pilates, cvičení při hudbě s využitím overballu, netradiční hry pro rozvoj jednotlivých oblastí RVP a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení, které nenásilnou formou přinese dětem tolik potřebný pohyb a podpoří rozvoj koordinace a síly zábavnou formou výuky. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD.
Kurz je zaměřen na pedagogickou komunikaci ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Jde o nácvik konkrétních jazykových obratů a frází v němčině tak, aby byl vyučující schopen koncipovat a vést celou hodinu v cílovém cizím jazyce adekvátním způsobem i se začátečníky.
Soubor přednášek z českého jazyka a literatury pro učitele základních a středních škol v rámci dalšího vzdělávání učitelů. Kurz probíhá jednou za rok v délce 6 hodin. Po absolvování každého šestihodinového cyklu získává každý účastník osvědčení o absolvování vzdělávacího programu.
Hravý tanec, veselé básničky, motivované cvičení a hry s velkým míčem i overballem, dětský pilates, relaxační cvičení a pohyb s hudbou i bez a další aktivity.
Jednotlivé pohybové činnosti jsou připravovány na základě rozvoje jednotlivých oblastí RVP. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení, které nenásilnou formou přinese dětem tolik potřebný pohyb a podpoří rozvoj koordinace a síly zábavnou formou výuky. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny.
Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ, vychovatelům ŠD.
Kurz je zaměřen na získání znalostí a dovedností pro jízdu na horském kole. Jedná se především o výuku individuální techniky při jízdě, specifika techniky jízdy dětí a metodiku výuky dětí. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům MS a 1. stupně ZŠ a vychovatelům ŠD. Cílem kurzu je seznámit účastníky nejen s jízdními dovednostmi, ale také se základy bezpečnosti jízdy dospělých i dětí, specifiky jízdy ve skupině, technickými parametry kol, základními opravami, tipy pro zlepšení výkonnosti a cyklistickou výživou a regenerací. Součástí kurzu jsou společné vyjížďky na kolech, hry na kolech, videoukázky s MTB tématikou, základní péče o kola, doplňkové aktivity, společenské večery.
Jde o kurz zaměřený na praktickou i teoretickou přípravu učitelů základních a středních škol. Účastníci si v kurzu se seznámí se základními obvody robotických a automatizačních systémů využívaných v praxi, jejich činností, oživením jednoduchých aplikací i naprogramování řídícího mikrokontroléru, který celý systém bude řídit. Naučí se, jak definovat zadání problému, jak podle něj realizovat požadovaný systém, jak jej oživit a následně vytvořit algoritmus jeho řízení a podle něj naprogramování řídícího procesoru tak, aby vykonával požadovanou činnost v souladu se zadáním. Naučí se pracovat s vývojovým prostředím pro programování řídícího procesoru včetně jeho instalace a základního nastavení. Nezapomene se ani na spárování řídícího procesoru s vývojovým prostředím, aby naprogramování bylo možné. Frekventanti se v kurzu seznámí s probíranou tematikou nejen teoreticky, ale i prakticky. Na mnoha příkladech z praxe se naučí využívat získané znalosti a dovednosti.
Výuka nebude probíhat na hračkách, ale skutečných v současné době využívaných modulech těchto systémů, které jsou však snadno dostupné i cenově výhodné pro zájemce i z řad jednotlivců. Aby byla výuka efektivní, obdrží každý frekventant svou vlastní základní sadu modulů včetně řídící procesorové jednotky a diferenciálního podvozku. Aby s ní mohli pracovat i doma na domácích úkolech, a tak prohlubovat své znalosti a dovednosti.
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti.
Absolvent kurzu získá kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování a prevence výskytu nežádoucích projevů chování u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence.
Postupy aplikované behaviorální analýzy jsou vhodným doplněním metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
Kurz si klade za cíl seznámit učitele anglického a francouzského jazyka se vzájemnými jazykovými vlivy angličtiny a francouzštiny s ohledem na historický vývoj Velké Británie a Francie. Součástí kurzu budou i vypracovaná cvičení využitelná v hodinách angličtiny a francouzštiny.
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení nových dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení nových dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
Kurz bude zaměřen na představení základních konceptů specifických poruch učení (SPU) s důrazem na vzdělávání na 1. stupni. Účastníci kurzu budou seznámeni se základní charakteristikou jednotlivých typů SPU a jejich orientační diagnostikou. Dále bude vysvětlen základní princip prevence specifických poruch učení, deficitů dílčích funkcí coby prediktivního faktorů vzniku SPU a jejich efektivní stimulace při zahájení povinné školní docházky. Záměrem kurzu je vybavit účastníka znalostmi a kompetenci k podpoře a stimulaci žáka při osvojování základních školních dovedností, jako je například čtení, psaní a počítání společně s podporou osobnostního rozvoje.
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům komplexní pohled na specifické poruchy učení (SPU) a jejich vliv na způsoby učení, postoje ke škole a vzdělávání. Záměrem kurzu je vybavit účastníky znalostmi týkajícími se projevů SPU a strategií k podpoře optimálního vývoje žáka v domácím prostředí s cílem upevnění rodičovských kompetencí a pozitivního vztahu žáka ke škole. Představeny budou vhodné metody a postupy aplikovatelné v každodenní školní přípravě žáka, zacílené na oblasti učení a osobnostního rozvoje.
V průběhu semináře se účastníci postupně seznámí se základními možnostmi využití písní, jak tradičních, tak i ze současné tvorby, v hodinách francouzského jazyka. Získají též náměty na navazující aktivity, které přispívají k rozvoji ústního projevu a komunikační kompetence.
Kurz reaguje na aktuální potřeby učitelů českého jazyka a literatury a prakticky je seznámí s repertoárem vybraných a v praxi ověřených metod a postupů kritického myšlení (např. s metodami kmeny a kořeny, čtení s předvídáním, čtení v rolích, podvojný deník), které vedou k efektivnímu rozvoji čtenářské gramotnosti žáků v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy nebo na nižším stupni gymnázií. Kurz bude probíhat ve třech tematicky odlišných výukových blocích zaměřených na rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce jazykové, slohové a literární složky předmětu český jazyk a literatura a povedou jej zkušení lektoři, kteří využívají metody kritického myšlení ve své výuce.
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
Přípravný kurz ruského jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) určený pro kombinované navazující magisterské studium a odpovídající celoživotní vzdělávání.
Přípravný kurz ruského jazyka k dosažení znalosti jazyka na úrovni A2 SERRJ (porozumění psanému textu, poslech, slovní zásoba, gramatika, jednoduchý monologický projev a jednoduchá interakce).
Cílem kurzu je dosažení úrovně komunikační kompetence a znalosti cizího jazyka potřebné pro úspěšné zvládnutí předmětu Vstupní test A2 - RJ nebo Vstupní test A2 - RJk a následné povinně-volitelné jazykové výuky v rámci CŽV/bakalářského studia na PdF MU.
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení znalosti jazyka na úrovni A2 SERRJ (porozumění psanému textu, poslech, slovní zásoba, gramatika, jednoduchý monologický projev a jednoduchá interakce).
Cílem kurzu je dosažení úrovně komunikační kompetence a znalosti cizího jazyka potřebné pro úspěšné zvládnutí předmětu Vstupní test A2 - AJ nebo Vstupní test A2 – AJk a následné povinně-volitelné jazykové výuky v rámci CŽV/bakalářského studia na PdF MU.
Studium nabízí uchazečům základní disciplíny ve čtyřech tematických okruzích:
1. Psychologie, základy psychoterapie a arteterapie
2. Speciální výtvarná výchova
3. Speciální výchovné aktivity s mimovýtvarným zaměřením
4. Speciálně pedagogická praxe
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích.
Rozsah kurzu je 8 dnů, z toho 1. den je vyhrazen pro příjezd a organizační a teoretické požadavky, 8. den pro odjezd a dopolední možnost oprav praktických ukázek (změna programu dle aktuálního počasí vyhrazena).
Kurz je koncipován tak, aby se účastníci nejprve seznámili s projevy, příčinami a především funkcí (motivací) záměrného sebepoškozování a lépe porozuměli chování dítěte, mladistvého a jeho konsekvencím. Následná témata jsou věnována konkrétním způsobům práce s dítětem, motivačním rozhovorům a sebezkušenosti pedagoga během intervence s dítětem či jeho rodinou. K možné práci s dětmi se sebepoškozováním je nutné pochopení příčin patologického jevu a osvojení si potřebných dovedností. V kurzu bude kladen důraz na mezioborovou spolupráci odborníků, zejména z pedagogické, klinické a sociální oblasti. Cílem kurzu je zejména zvýšit kompetence učitelů pracovat v praxi s touto problematikou.
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) určený pro kombinované navazující magisterské studium a odpovídající celoživotní vzdělávání.
Obsahem kurzu je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení. Kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení doplněno teoretickými znalostmi.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé).
Obsahem kurzu je zopakovat základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu.
Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci.
Kurz se zabývá teoretickými základy a východisky výuky cizích jazyků, respektive francouzského jazyka, z pohledu současného kurikula a nových metodických trendů. Teoretická část je doprovázena praktickými ukázkami, kde si učitelé vyzkoušejí různé metody, tradiční i moderní, výuky cizích jazyků.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků, potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Rozsah kurzu je 7 dnů, z toho 1. den je vyhrazen pro příjezd a organizační a teoretické požadavky, 7. den pro odjezd a dopolední možnost oprav praktických ukázek (změna programu dle aktuálního počasí vyhrazena).
Pro učitele němčiny je výzvou vyučovat gramatiku napínavě a motivačně. Cílem tohoto semináře je seznámit se s principy funkční gramatiky a tyto také prakticky používat ve výuce všech pokročilostních úrovní.
Obsahovou náplní kurzu jsou tanečně - pohybové hry a taneční styly (moderní formy tance, country, společenské a lidové tance) upravené pro děti předškolního a mladšího školního věku. Taneční aktivity pro děti předškolního a mladšího školního věku jsou obohaceny o básničky, říkanky a netradiční pomůcky.
Jedná se o přednášku a seminář s praktickými tipy. Kurz se bude zabývat psaním v rámci digitálních médií a tím, jak žáky a studenty pro tyto aktivity nadchnout. Workshop se bude zabývat scénáři digitálního psaní – Hands-On-Workshop (180 min.). Účastník kurzu v semináři prakticky otestuje scénáře digitálního psaní ve výuce, ať už to bude volné psaní nebo společné psaní v reálném čase (texty online, blogování, dokumenty Google) nebo literární texty (Flarf poetry).
Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na jednotlivé druhy oslabení, prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí, rozvoj hrubé i jemné motoriky, fantazie, soustředění a celkové bio-psycho-sociální pohody člověka. Všechny aktivity jsou vhodně motivovány, aby byly přitažlivé pro děti. Cílem kurzu je obohatit účastníky o zásobník psychomotorických aktivit s využitím ve zdravotní tělesné výchově a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými v pedagogické praxi.
Cílem kurzu je inspirovat účastníky v psychomotorických aktivitách a vybavit je teoretickými i praktickými znalostmi a dovednostmi. Obsahovou náplní kurzu jsou psychomotorické hry a cvičení se zaměřením na celkovou bio-psycho-socio-spirituální pohodu člověka. Kurz bude veden v anglickém jazyce. Kurz je určen široké veřejnosti, studentům, pedagogům v MŠ a ZŠ, vedoucím volnočasových aktivit, psychologům, vychovatelům, pedagogickým asistentům apod.
Jedná se o kurz přípravy k úspěšnému zpracování psychodiagnostických úloh, které jsou součástí přijímací písemné zkoušky na MU – TSP.
Přípravný kurz ruského jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) - navazující magisterské studium kombinované + celoživotní vzdělávání.
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) - navazující magisterské studium kombinované + celoživotní vzdělávání.
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení znalosti jazyka na úrovni A2 SERRJ (porozumění psanému textu, poslech, slovní zásoba, gramatika, jednoduchý monologický projev a jednoduchá interakce). Cílem kurzu je dosažení úrovně komunikační kompetence a znalosti cizího jazyka potřebné pro úspěšné zvládnutí předmětu Vstupní test A2 - AJ nebo Vstupní test A2 – AJk a následné povinně-volitelné jazykové výuky v rámci CŽV/bakalářského studia na PdF MU.
Obsahovou náplní kurzu je cvičení na velkém míči, hravý tanec, street dance, břišní tance, dětský pilates, cvičení při hudbě s využitím overballu, netradiční hry pro rozvoj jednotlivých oblastí RVP a hry motivované básničkami a říkankami. Kurz přináší nabídku zábavného cvičení, které nenásilnou formou přinese dětem tolik potřebný pohyb a podpoří rozvoj koordinace a síly zábavnou formou výuky. Kurz je zaměřen na získání teoretických i praktických znalostí, potřebných pro uplatnění v pedagogické praxi. Nabídka souboru cvičení vytvořených pro děti předškolního a školního věku umožní zatraktivnit hodiny. Kurz je přednostně určen učitelkám a učitelům ZŠ a MŠ vychovatelům ŠD.
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků, potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích.
Kurz je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé).