PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Konzultant programu
e‑mail: |
---|
Navazující magisterské studium v prezenční nebo kombinované formě.
Program je možné studovat pouze v kombinaci s jiným programem.
Cílem studijního programu je příprava učitelů pro výuku a speciálně pedagogickou a poradenskou činnost u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním i speciálním vzdělávacím proudu se zohledněním jednotlivých druhů znevýhodnění. Čeká vás teoretická výuka s praktickými ukázkami a příklady na základě aktuálních výzkumných poznatků.
Budete využívat inovativní formy výuky - prezentace, videa s komentářem, e-learningové kurzy, myšlenkové mapy, brainstorming nebo samostudium pomocí tutoriálů a odborných materiálů. Klademe důraz na reflexi a sebereflexi. Budete mít možnost nahlédnout i do mezinárodního kontextu speciální a inkluzivní pedagogiky a prohloubit své jazykové dovednosti. Nabízíme předměty, které vás seznámí se zahraničními zkušenostmi z praxe, či přímo studijní pobyty na spolupracujících zahraničních univerzitách.
Výhodou absolvování studia je vaše plná kvalifikace k výkonu profese učitele ve školách obou vzdělávacích proudů – hlavního i speciálního. Na konci studia budete vybaveni znalostmi všeobecnými (společný základ), odbornými a speciálními (speciálně pedagogický základ, obory speciální pedagogiky).
Odpovězte si na tyto otázky:
„Studijní program Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol si klade za cíl připravit učitele pro kvalifikovanou výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.“
Díky praxím se dostanete do kontaktu se vzdělávací realitou ve školách a začnete s vaší profesní socializací. Praxe jsou koncipovány jako ucelený a gradující systém navazující na teoretickou část výuky s důrazem na reflexi a sebereflexi studenta v roli učitele.
Po absolvování studia se budete orientovat v intervenčních a terapeutických přístupech, budete schopni provádět speciálně pedagogickou diagnostiku, plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku a nabydete další dovedností, díky nimž najdete uplatnění na základních a středních školách nebo v intervenčních třídách střediska výchovné péče. Díky obecnosti a kombinační šíři oborů budete mít předpoklady pro práci v řadě dalších profesí, jako je státní správa, firemní management a další.
Údaje z předchozího přijímacího řízení (přihlášky 1. 1. – 30. 4. 2024)
Informace o předepsané přijímací zkoušce jsou součástí podmínek přijetí ke studiu.
Podmínky a kritéria přijetí ke studiu pro rok 2024/2025
V rámci sdruženého studia má uchazeč na magisterském stupni možnost věnovat hlavní část studia (80 kreditů) jednomu studijnímu programu, který si doplní dalším – tzv. vedlejším (40 kreditů). Student se zapisuje do studijního programu, ve kterém absolvuje hlavní studium, na vysokoškolském diplomu má potom programy uvedeny oba dva.
Jak může vypadat vaše studium:
Zajišťuje | Pedagogická fakulta | |
---|---|---|
Typ studia | magisterský navazující na bakalářský | |
Forma | prezenční | ano |
kombinovaná | ano | |
distanční | ne | |
Možnosti studia | jednooborově | ne |
jednooborově se specializací | ne | |
v kombinaci s jiným programem | ano | |
Doba studia | 2 roky | |
Vyučovací jazyk | čeština | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let |
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Diskusní fórum MUNIZajímá vás obsah a podmínky studia programu Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol? Zeptejte se přímo konzultanta programu:
Konzultant programu
e‑mail: |
---|