Učitelství chemie pro základní školy
„Ničeho se v životě nemusíme bát - jen to pochopit!“ (Marie Curie Sklodowska)
Přijímací řízení do navazujících magisterských programů - akad.rok 2021/2022 (zahájení: podzim 2021)
Termín podání přihlášky do půlnoci 30. 4. 2021
Co se naučíte
Cílem studijního programu Učitelství chemie pro základní školy je připravit vás k práci učitele chemie na základních školách a na nižších stupních víceletých gymnázií.
Studium tohoto programu vám poskytne kvalitní vzdělání v inspirativním, náročném a tvořivém prostředí.
Důraz je rovnoměrně kladen na rozvoj profesních dovedností a získání teoretických i praktických poznatků vašeho oboru, které využijete ve své pedagogické praxi. Studium formuje a rozvíjí základní postoje a hodnoty absolventů tak, aby se stali aktivními, zodpovědnými a samostatnými členy své profesní skupiny a společnosti.
Je studium programu pro vás?
V souladu s § 49 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách, ve znění pozdějších předpisů, uplatňujeme při přijímání přihlášek ke studiu v navazujících magisterských studijních programech podmínku příbuznosti zvoleného oboru s absolvovaným bakalářským studiem. Tento studijní program je určen absolventům bakalářského studia stejného zaměření (resp. stejné kombinace oborů).
Kombinovaná forma studia
Výuka v kombinované formě probíhá zpravidla v sobotu, příp. v pátek (společný základ) a to obvykle jednou za 14 dní během semestru.
Praxe
Na praxích si osvojíte profesní kompetence nezbytné při každodenní práci učitele. Seznámíte se s rolemi, do nichž jako učitelé budete vstupovat a uvědomíte si vlastní profesní potřeby. Postupně budete přebírat odpovědnost za plánování, realizaci a evaluaci výuky. Během praxe získáte reálnou představu o tom, co obnáší každodenní práce učitele. Praxe tvoří ucelený systém na sebe navazujících předmětů (praxí a reflexí).
Seminář k učitelské praxi si zapisujete během studia dvakrát (v prvním a druhém semestru). Cílem je poskytnut vám prostor pro sdílení a reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a prohloubit tak reflektivní a sebe-reflektivní dovednosti.
Systém praxí je pravidelně evaluován, pomocí uzavřených i otevřených otázek, a to studenty i provázejícími učiteli. Evaluovány jsou také reflektivní semináře.
Chcete vědět víc?
Uplatnění absolventů
Jako absolvent získáte plnou kvalifikaci v souladu s § 8 zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících, včetně pozdějších novelizací.
Studium vás připraví pro práci učitelů základních škol všeobecně vzdělávacího oboru Chemie (v kombinaci dvou aprobačních předmětů nebo i samostatně) jako součásti vzdělávací oblasti Člověk a příroda s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a společnost vymezené v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání.
Možnosti studia
Jednooborové studium
Studium, ve kterém má student předem jasně definovaný seznam povinných předmětů. Ty si zpravidla doplní z široké nabídky povinně volitelných a volitelných předmětů. Vybranému vědnímu oboru se pak věnuje naplno.
-
Prezenční studium v češtině
Co se naučíte -
Kombinované studium v češtině
Co se naučíte
Sdružené studium
V rámci sdruženého studia má uchazeč na magisterském stupni možnost věnovat hlavní část studia (80 kreditů) jednomu studijnímu programu, který si doplní dalším – tzv. vedlejším (40 kreditů). Student se zapisuje do studijního programu, ve kterém absolvuje hlavní studium, na vysokoškolském diplomu má potom programy uvedeny oba dva.
Kombinace s programy z Pedagogické fakulty
-
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství anglického jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství dějepisu pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství francouzského jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství fyziky pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, kombinované studium
+ Učitelství fyziky pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství matematiky pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, kombinované studium
+ Učitelství matematiky pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství německého jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, kombinované studium
+ Učitelství německého jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství občanské výchovy pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství přírodopisu pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství ruského jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, kombinované studium
+ Učitelství ruského jazyka pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, kombinované studium
+ Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy – Pedagogická fakulta -
Učitelství chemie pro základní školy, prezenční studium
+ Učitelství zeměpisu pro základní školy – Pedagogická fakulta
Předměty – příklad průchodu studiem
Jak může vypadat vaše studium:
Jednooborové studium
Sdružené studium
Informace o studiu
Zajišťuje | Pedagogická fakulta | |
---|---|---|
Typ studia | magisterský navazující na bakalářský | |
Forma | prezenční | ano |
kombinovaná | ano | |
Možnosti studia | jednooborově | ano |
jednooborově se specializací | ne | |
v kombinaci s jiným programem | ano | |
Doba studia | 2 roky | |
Vyučovací jazyk | čeština | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let |
Váháte?
Máte otázku?
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Nebo nám pošlete e-mail
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Konzultant programu
e‑mail: |
---|