Kurzy podzim 2018
Kurzy aktuální
Již nejsou v nabídce
-
Od základů po carving
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích. Je určen všem, kteří mají zájem o zlepšování svých individuálních dovedností a znalostí o lyžování (od začátečníků až po pokročilé).
Obsahem kurzu je zopakovat základy sjíždění a zatáčení na lyžích a pokročit v individuální lyžařské technice každého účastníka kurzu.
Kromě praktických dovedností jsou účastníkům kurzu formou přednášek sdělovány informace o pohybových aktivitách v zimní přírodě, souvisejících předpisech a zásadách bezpečnosti a první pomoci. -
Další vzdělávání učitelů francouzského jazyka
Kurz se zabývá teoretickými základy a východisky výuky cizích jazyků, respektive francouzského jazyka, z pohledu současného kurikula a nových metodických trendů. Teoretická část je doprovázena praktickými ukázkami, kde si učitelé vyzkoušejí různé metody, tradiční i moderní, výuky cizích jazyků.
-
Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii
Studium nabízí uchazečům základní disciplíny ve čtyřech tematických okruzích:
1. Psychologie, základy psychoterapie a arteterapie
2. Speciální výtvarná výchova
3. Speciální výchovné aktivity s mimovýtvarným zaměřením
4. Speciálně pedagogická praxe -
Pohybové aktivity pro seniory
Obsahem kurzu je cvičení na velkém míči, pilates a další inovativní cvičení. Kondiční a koordinační cvičení se zaměřením na správné držení těla a zdravotní aspekty cvičení. Praktické cvičení doplněno teoretickými znalostmi.
-
Přípravný kurz anglického jazyka A2 pro obor Učitelství praktického vyučování
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení znalosti jazyka na úrovni A2 SERRJ (porozumění psanému textu, poslech, slovní zásoba, gramatika, jednoduchý monologický projev a jednoduchá interakce).
Cílem kurzu je dosažení úrovně komunikační kompetence a znalosti cizího jazyka potřebné pro úspěšné zvládnutí předmětu Vstupní test A2 - AJ nebo Vstupní test A2 – AJk a následné povinně-volitelné jazykové výuky v rámci CŽV/bakalářského studia na PdF MU. -
Přípravný kurz anglického jazyka B2 pro obor Učitelství odborných předmětů
Přípravný kurz anglického jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) určený pro kombinované navazující magisterské studium a odpovídající celoživotní vzdělávání.
-
Přípravný kurz ruského jazyka A2 pro Učitelství praktického vyučování
Přípravný kurz ruského jazyka k dosažení znalosti jazyka na úrovni A2 SERRJ (porozumění psanému textu, poslech, slovní zásoba, gramatika, jednoduchý monologický projev a jednoduchá interakce).
Cílem kurzu je dosažení úrovně komunikační kompetence a znalosti cizího jazyka potřebné pro úspěšné zvládnutí předmětu Vstupní test A2 - RJ nebo Vstupní test A2 - RJk a následné povinně-volitelné jazykové výuky v rámci CŽV/bakalářského studia na PdF MU. -
Přípravný kurz ruského jazyka B2 pro obor Učitelství odborných předmětů
Přípravný kurz ruského jazyka k dosažení úrovně B1+ až B2 SERRJ (čtení, psaní, poslech, mluvení, slovní zásoba, gramatika) určený pro kombinované navazující magisterské studium a odpovídající celoživotní vzdělávání.
-
Rozdílový kurz speciální pedagogiky pro absolventy bakalářského studia pedagogického zaměření
Kurz je určený absolventům bakalářského nebo magisterského studia, kteří chtějí podat přihlášku na navazující magisterský studijní program speciální pedagogika. Svým zaměřením bakalářského nebo magisterského studia nesplňují podmínky pro podání přihlášky (vystudovaný obor speciální pedagogika v bakalářském studiu), ale z důvodů zaměstnání je na nich toto studium požadováno.
-
Rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury
Kurz reaguje na aktuální potřeby učitelů českého jazyka a literatury a prakticky je seznámí s repertoárem vybraných a v praxi ověřených metod a postupů kritického myšlení (např. s metodami kmeny a kořeny, čtení s předvídáním, čtení v rolích, podvojný deník), které vedou k efektivnímu rozvoji čtenářské gramotnosti žáků v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy nebo na nižším stupni gymnázií. Kurz bude probíhat ve třech tematicky odlišných výukových blocích zaměřených na rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce jazykové, slohové a literární složky předmětu český jazyk a literatura a povedou jej zkušení lektoři, kteří využívají metody kritického myšlení ve své výuce.
-
Rozvoj jazykových dovedností prostřednictvím francouzských písní
V průběhu semináře se účastníci postupně seznámí se základními možnostmi využití písní, jak tradičních, tak i ze současné tvorby, v hodinách francouzského jazyka. Získají též náměty na navazující aktivity, které přispívají k rozvoji ústního projevu a komunikační kompetence.
-
Sebepoškozování u dětí a mladistvých v pedagogické praxi
Kurz je koncipován tak, aby se účastníci nejprve seznámili s projevy, příčinami a především funkcí (motivací) záměrného sebepoškozování a lépe porozuměli chování dítěte, mladistvého a jeho konsekvencím. Následná témata jsou věnována konkrétním způsobům práce s dítětem, motivačním rozhovorům a sebezkušenosti pedagoga během intervence s dítětem či jeho rodinou. K možné práci s dětmi se sebepoškozováním je nutné pochopení příčin patologického jevu a osvojení si potřebných dovedností. V kurzu bude kladen důraz na mezioborovou spolupráci odborníků, zejména z pedagogické, klinické a sociální oblasti. Cílem kurzu je zejména zvýšit kompetence učitelů pracovat v praxi s touto problematikou.
-
Specifické poruchy učení – Rádce pro rodiče
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům komplexní pohled na specifické poruchy učení (SPU) a jejich vliv na způsoby učení, postoje ke škole a vzdělávání. Záměrem kurzu je vybavit účastníky znalostmi týkajícími se projevů SPU a strategií k podpoře optimálního vývoje žáka v domácím prostředí s cílem upevnění rodičovských kompetencí a pozitivního vztahu žáka ke škole. Představeny budou vhodné metody a postupy aplikovatelné v každodenní školní přípravě žáka, zacílené na oblasti učení a osobnostního rozvoje.
-
Specifické poruchy učení a jejich reedukace na 1. stupni základní školy
Kurz bude zaměřen na představení základních konceptů specifických poruch učení (SPU) s důrazem na vzdělávání na 1. stupni. Účastníci kurzu budou seznámeni se základní charakteristikou jednotlivých typů SPU a jejich orientační diagnostikou. Dále bude vysvětlen základní princip prevence specifických poruch učení, deficitů dílčích funkcí coby prediktivního faktorů vzniku SPU a jejich efektivní stimulace při zahájení povinné školní docházky. Záměrem kurzu je vybavit účastníka znalostmi a kompetenci k podpoře a stimulaci žáka při osvojování základních školních dovedností, jako je například čtení, psaní a počítání společně s podporou osobnostního rozvoje.
-
ÚVOD DO APLIKOVANÉ BEHAVIORÁLNÍ ANALÝZY - přípravný kurz pro behaviorální techniky (RBT™)
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení nových dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
-
ÚVOD DO APLIKOVANÉ BEHAVIORÁLNÍ ANALÝZY - přípravný kurz pro behaviorální techniky (RBT™)
Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení nových dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků.
-
Vzájemné jazykové vlivy angličtiny a francouzštiny
Kurz si klade za cíl seznámit učitele anglického a francouzského jazyka se vzájemnými jazykovými vlivy angličtiny a francouzštiny s ohledem na historický vývoj Velké Británie a Francie. Součástí kurzu budou i vypracovaná cvičení využitelná v hodinách angličtiny a francouzštiny.
-
Základní postupy v aplikované behaviorální analýze
Kurz je určen pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, kteří vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních či pobytových zařízeních a základní nepedagogické činnosti.
Absolvent kurzu získá kompetence v oblasti posilování pozitivních vzorců chování a prevence výskytu nežádoucích projevů chování u dětí, dospívajících a dospělých osob využívajících služeb sociální péče a sociální prevence.Postupy aplikované behaviorální analýzy jsou vhodným doplněním metod používaných ve službách sociální péče (např. v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem, ve stacionářích, centrech denních služeb apod.) a ve službách sociální prevence (zejména ve službách rané péče, a dále pak sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi/seniory/osoby se zdravotním postižením, sociálně terapeutických dílnách a sociální rehabilitaci).
-
Základní školní lyžování
Kurz je zaměřen na získání praktických a teoretických poznatků potřebných pro správné sjíždění a zatáčení na lyžích.
Rozsah kurzu je 8 dnů, z toho 1. den je vyhrazen pro příjezd a organizační a teoretické požadavky, 8. den pro odjezd a dopolední možnost oprav praktických ukázek (změna programu dle aktuálního počasí vyhrazena). -
Základy stavby a programování robotů pro učitele ZŠ a SŠ
Jde o kurz zaměřený na praktickou i teoretickou přípravu učitelů základních a středních škol. Účastníci si v kurzu se seznámí se základními obvody robotických a automatizačních systémů využívaných v praxi, jejich činností, oživením jednoduchých aplikací i naprogramování řídícího mikrokontroléru, který celý systém bude řídit. Naučí se, jak definovat zadání problému, jak podle něj realizovat požadovaný systém, jak jej oživit a následně vytvořit algoritmus jeho řízení a podle něj naprogramování řídícího procesoru tak, aby vykonával požadovanou činnost v souladu se zadáním. Naučí se pracovat s vývojovým prostředím pro programování řídícího procesoru včetně jeho instalace a základního nastavení. Nezapomene se ani na spárování řídícího procesoru s vývojovým prostředím, aby naprogramování bylo možné. Frekventanti se v kurzu seznámí s probíranou tematikou nejen teoreticky, ale i prakticky. Na mnoha příkladech z praxe se naučí využívat získané znalosti a dovednosti.
Výuka nebude probíhat na hračkách, ale skutečných v současné době využívaných modulech těchto systémů, které jsou však snadno dostupné i cenově výhodné pro zájemce i z řad jednotlivců. Aby byla výuka efektivní, obdrží každý frekventant svou vlastní základní sadu modulů včetně řídící procesorové jednotky a diferenciálního podvozku. Aby s ní mohli pracovat i doma na domácích úkolech, a tak prohlubovat své znalosti a dovednosti.