Emotional Literacy in Organizations. On the intersection of sociological and psychological phenomena

Autoři

ABRAMUSZKINOVÁ PAVLÍKOVÁ Eva ROZBOŘIL Blahoslav ŽIARAN Pavel

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 18TH INTERNATIONAL CONFERENCE ENTERPRISE AND COMPETITIVE ENVIRONMENT
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/ece_2015_final.pdf
Klíčová slova emotions; economics; sociology of emotions; expectation; rationality; emotional literacy
Popis Teoretický rámec je zaměřen na sociologický rozměr emocí. Manažerský svět je tradičně považován za zcela racionální, zatímco emoce jsou považovány za psychologické nebo fyziologické jevy. Výzkum ukazuje, že emoce v sociologické perspektivě organizací se mohou stát klíčovým úspěchem organizace. Navíc interkulturní pozadí může být vlivnou otázkou týkající se emočního chování manažerů, zaměstnanců nebo podnikatelů. Teoretický rámec vychází z teorie emocí jako společenského jevu, jak uvádí R. Collins nebo T. D. Kemper. Práce také představuje pojmy organizační sociologie, jak uvádí A. Hochschield. Emoce ze sociologického hlediska se zdají být důležitým aspektem, který má vliv na klíčový úspěch lidí v organizacích. Druhá část práce představuje empirický výzkum založený na in-class behaviorálních experimentech (n = 157), který ukazuje, které aspekty chování související s emocemi korelují s tendencí být manažerem / vůdcem (nazýváme je "fixní" behaviorální aspekty nebo "složky"). Na druhou stranu jsme zjistili další soubor aspektů chování souvisejících s emocí, které neodpovídají přednostem vůdce (a nazýváme je "volitelné" aspekty nebo "organizační příchutě"). V důsledku toho na základě zjištění vyzýváme k potřebě vytvořit "emoční gramotnost" jako součást řízení lidských zdrojů tak, aby vůdcové mohli vytvářet emocionálně zdravé a dobře fungující organizace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.