Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken
Název česky | Didaktické funkce vizuálních prostředků k výuce reálií v učebnicích němčiny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | German language textbook; didactical functions; visuals; teaching culture |
Popis | Studie je zaměřena na identifikaci didaktických funkcí vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny jako druhého cizího jazyka. Pozornost je věnována především funkcím ve vztahu k textu, k procesu učení a obsahu vizuálních prostředků. Analyzovány byly čtyři učebnice němčiny, které jsou používány na druhém stupni ZŠ v ČR, a výpovědi šesti učitelů. Výsledky poukázaly na některé deficity a žádané změny, které jsou shrnuty v závěru studie. |