Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy

Autoři

STUCHLÍKOVÁ Iva JANÍK Tomáš BENEŠ Zdeněk BÍLEK Martin BRÜCKNEROVÁ Karla ČERNOCHOVÁ Miroslava ČÍŽKOVÁ Věra ČTRNÁCTOVÁ Hana DVOŘÁK Leoš DYTRTOVÁ Kateřina GRACOVÁ Blažena HNÍK Ondřej KEKULE Martina KOSTKOVÁ Klára KUBIATKO Milan NEDĚLKA Michal NOVOTNÁ Jarmila PAPÁČEK Miroslav PETR Jan PÍŠOVÁ Michaela ŘEZNÍČKOVÁ Dana SLAVÍK Jan STANĚK Antonín ŠMEJKALOVÁ Martina TICHÁ Marie VALENTA Josef VANÍČEK Jiří VONDROVÁ Naďa ZÁVODSKÁ Radka ŽÁK Vojtěch

Rok publikování 2015
Druh Odborná kniha
Citace
Popis Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.