Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?

Autoři

BARTOŠ Ivo

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Musica viva in schola XXIII
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Elektronická verze sborníku Musica viva in schola XXIII
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Music Education; General School Regulations; cognitive teaching
Přiložené soubory
Popis Studie upozorňuje na nebezpečí příliš kognitivního pojetí předmětu Hudební výchova na českých školách, zkoumá historické příčiny tohoto jevu a dochází k poznatku, že na jeho počátku lze vidět osvícenský racionalismus a školské reformy Marie Terezie. Tyto zásahy přivedly do té doby kvetoucí hudební výchovu v českých zemích k úpadku, což se projevilo na kvalitativně i kvantitativně slabší hudební produkci českých zemí v 1. polovině 19. století. Proto bychom si měli vzít příklad z dobrých zkušeností české hudební pedagogiky 17. a 18. století a její osvědčené didaktické postupy, preferující hudební spontaneitu, aplikovat na dnešní Hudební výchovu na našich školách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.