Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (AKTEV IX)
- Kód projektu
- MUNI/A/0925/2019
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Mgr. Hana Atcheson
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
- Mgr. Sabina Bargl
- Mgr. Eva Bumbálková
- Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.
- Ing. Mgr. Hana Delalande
- Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.
- Mgr. Petra Fuková
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Mgr. Helena Hradílková
- Bc. Mgr. Petra Chládková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Jaroslava Jelínková
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Mgr. Lada Kloutvorová
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
- Mgr. Barbora Kousalová
- Mgr. Ondřej Krahulec
- Mgr. Janina Krejčí
- Mgr. Marie Lahodová Vališová
- Mgr. Petra Langerová
- Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová
- Ing. Mgr. Blanka Pojslová
- Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko
- Mgr. Věra Sládková
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Mgr. Veronika Stanislavová
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
- PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec
- Mgr. Michaela Trnová
- Mgr. Jana Veličková
- Mgr. Daniela Veškrnová
- Christopher Williams, M.A.
- Mgr. Adam Zeisek
Projekt je zaměřen na podporu výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím jazykům a bude realizován v rámci doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka. Koncepčně navazuje na projekty specifického výzkumu řešené v letech 2011 - 2019, dále rozvíjí vybraná výzkumná témata didaktiky cizích jazyků a doplňuje jejich paletu o témata nová, která reagují na aktuální trendy nejen v oblasti jazykového vzdělávání, ale i jazykové politiky a edukační lingvistiky. K hlavním cílům projektu patří získávání nových poznatků v oblasti metodologie teoretického i empirického oborově didaktického výzkumu, rozvoj schopnosti samostatné vědecké práce jeho účastníků společně s rozvojem schopnosti prezentovat výsledky výzkumných šetření odborné veřejnosti na konferencích i v různých publikačních platformách doma i v zahraničí v rámci domácí i mezinárodní odborné diskuse. Výsledky projektu budou využitelné pro kontinuální rozvoj oborově specifického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků.
Publikace
Počet publikací: 38
2020
-
Analýza potřeb studentů odborného francouzského jazyka v přípravě na pracovní stáže ve Francii
CASALC Review, rok: 2020, ročník: 10, vydání: 1
-
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka: pilotní rozhovor
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Étudiants-stagiaires tcheques en stage professionnel en France: analyse des besoins de développement de la compétence interculturelle
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Integrating poetry into the foreign language classroom from the point of view of second language acquisition
Current Issues of the Russian Language Teaching XIV, rok: 2020
-
Interventionsforschung im Bereich der Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Ispol’zovanije poetičeskich tekstov na urokach inostrannogo jazyka s točki zrenija teorij usvojenija inostrannogo jazyka
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Jazykové poradenství jako nástroj podpory autonomního učení
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely: Hodnocení pilotní verze učebnice
Pedagogika, rok: 2020, ročník: 70, vydání: 1, DOI
-
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku ESP: Vybrané konstrukční principy
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
L’enseignant et l’analyse des besoins de ses apprenants : le cas du français de spécialité
Romanistica Comeniana, rok: 2020, ročník: 3, vydání: 2