Informace o projektu
Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace

Kód projektu
FRVS/2590/2011
Období řešení
1/2011 - 12/2011
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
příprava studentů speciální pedagogiky, alternativní a augmentativní komunikace, narušená komunikační schopnost, systémy alternativní a augmentativní komunikace, pomůcky

Komunikace sehrává v lidském život zcela zásadní roli. Pokud je komunikační proces například z důvodu handicapu narušen, představuje pak vzniklé narušení komunikační schopnosti velice intenzivní zátěž nejen pro osobu s těmito obtížemi, ale i pro její sociální okolí. Možnost řešení této situace nabízí systémy alternativní a augmentativní komunikace. Cílem předmětu Alternativní a augmentativní komunikace (dále AAK) je seznámit studenty speciální pedagogiky (i nemateřských oborů) s problematikou typologie a aplikace systémů AAK, jak po teoretické, tak především praktické stránce. Ve speciálně-pedagogické praxi se setkáváme s aplikací systémů AAK stále častěji, tudíž je nutné, aby připravenost studentů byla v souladu s požadavky školských a dalších zařízení, v nichž budou po ukončení studia působit. Zkvalitnění současné přípravy studentů by napomohlo vytvoření studijních opor a materiálů, jejichž prostřednictvím by si mohli osvojit také práci a způsob komunikace pomocí systémů s pomůckami, které jsou ve značné míře využívány v naší praxi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.