Vizuální prostředky pro výuku reálií: výsledky analýzy učebnic němčiny

Autoři

PEŠKOVÁ Karolína

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_2_Vizualni_Peskova.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-243
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova visuals; teaching culture; German language textbooks; system of categories; curriculum
Přiložené soubory
Popis Studie představuje výsledky kvantitativní analýzy učebnic z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. Výzkumný vzorek tvořily čtyři učebnice, které jsou určeny pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka na 2. stupni ZŠ. Výsledky poukázaly na společné charakteristiky učebnic z hlediska výskytu typů a obsahů vizuálních prostředků. Naopak nevýraznější rozdíly mezi učebnicemi byly zaznamenány u funkcí vizuálních prostředků. V závěru studie jsou uvedeny náměty na zlepšení učebnic formulované na základě zjištění z provedené analýzy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.