Rodina a nadaní žáci

Autoři

JANDA Miroslav ŠŤÁVA Jan VĚCHTOVÁ Gabriela

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Učíme nadané žáky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Family; socialization; social group; education; educated; a gifted student; function
Popis Příspěvek uvádí výsledky řešení výzkumného záměru MSM0021622443. Rodina z hlediska průběhu socializačního procesu má zásadní význam, do jaké míry se jí daří vypořádat s funkcemi, které plní. Tak ve svém souhrnu zajišťuje mnoho činností – zabezpečuje své členy hmotně, pečuje o zdraví, výživu a kulturní návyky svých členů, vytváří specifické socializační a výchovné prostředí pro děti, předává jim kulturní dědictví, vštěpuje jim morální postoje, ovlivňuje je, usměrňuje, chrání, podporuje, zajišťuje duchovní rozvoj vzděláváním. K těmto “rodinným atributům”přikládáme screeningovou studii postojů rodičů nadaných žáků k řešení situací těchto výjimečných jedinců doložením vybraných dílčích kazuistik.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.