Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti

Autoři

TUŠKOVÁ Jana Marie

Rok publikování 2011
Druh Přehledové a vzdělávací texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Studijní texty přinášejí budoucím učitelům na 1. stupni základní školy širší náhled na problematiku gramotnosti. Objasňují význam dovedností čtení a psaní v životě žáka (člověka) a obsahují vybrané metody a formy rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. První část objasňuje filozofii současného přístupu k budování základů gramotnosti. Ve druhé části jsou postupně komentovány jednotlivé složky funkční gramotnosti, která je na základních školách pravidelně posuzována v mezinárodních srovnávacích testech. Konečně třetí část obsahuje náčrt některých činností a metod, kterými můžeme gramotnostní dovednosti rozvíjet téměř ve všech předmětech školního kurikula.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.