Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace

Autoři

PANČOCHA Karel SLEPIČKOVÁ Lenka

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Inkluze osob s postižením je žádoucím společenským cílem, zdůrazňovaným v politických dokumentech, v pedagogice a v sociální práci. Klíčovým indikátorem inkluze/míry společenského začlenění a jednou z komponent životní situace osob s postižením je participace. Jedná se o multidimenzionální koncept, užívaný v různých kontextech (medicína, pedagogika, sociologie) pro uchopení míry začlenění jedince do společenských rolí, situací a aktivit. V českém kontextu není samostatné měření participace rozvinuto – společenské začlenění jednotlivce se měří pouze dotazníkem SF-36, který je zaměřen na kvalitu života obecně, citována je také klasifikace MKF. Cílem textu je shrnout debatu o měření inkluze prostřednictvím konceptu participace a představit výzkum prof. Heinemana, který na bázi klasifikace MKF vytvořil vlastní způsob měření participace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.