Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy

Autoři

JANÍK Tomáš SLAVÍK Jan KNECHT Petr NAJVAR Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola - statický element v sociálnej dynamike
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova curricular reform; implementation; research on curriculum
Popis Příspěvek je založen na analýze metodologických přístupů k empirickému zkoumání kurikulární reformy jakožto specifického druhu edukační změny. Rozebírají se přístupy rozpracovávané autory, jako jsou např. Künzli, Gundem, Fullan a další. Hlavní pozornost je věnována snahám o operacionalizaci pojmu implementace, jímž je označován proces zavádění určitých idejí do praxe prostřednictvím konkrétních koncepcí. V souvislosti s tím je rozebírán problém (ne)fungování, resp. (ne)účinnosti kurikulární reformy, a to s ohledem na mnohdy nepřiměřená očekávání, jež jsou s tímto typem edukační změny spojována.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.