Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.