Problémový žák - žák s problémem? Sonda do sociálních reprezentací studujících učitelství

Autoři

ŠKUBALOVÁ Tereza

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova Problem pupil; labelling; social representations; construction of meaning; systemic and narrative approach
Popis Článek nastiňuje současný obsah pojmu „problémový žák“ a klade jej do kontextu normativní povahy pedagogicko-psychologického paradigmatu v přístupu k subjektům vzdělávání na ZŠ a SŠ. K rekonceptualizaci pojmu – „žák s problémem“ – je využit narativní přístup, konkrétně externalizace problému. Prostřednictvím tematické analýzy volných asociací na pojmy „problémový žák“ a „žák s problémem“ jsou mapovány sociální reprezentace u studujících učitelství v prvním ročníku (N72).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.