Problémový žák – žák s problémem? Sonda do prekonceptů studujících učitelství.

Autoři

ŠKUBALOVÁ Tereza

Rok publikování 2011
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Koncept „problémový žák“ může být problematickou součástí kurikula vysokoškolské přípravy budoucích učitelů a učitelek. Sociálně konstrukcionistický přístup teoreticky mapuje současný obsah tohoto pojmu a klade jej do kontextu normativní povahy pedagogicko-psychologického paradigmatu v přístupu k subjektům vzdělávání na ZŠ a SŠ. K rekonceptualizaci pojmu – „žák s problémem“ - je využit narativní přístup, konkrétně externalizace problému. Prostřednictvím explorační kvalitativní obsahové analýzy „problémový žák“ a „žák s problémem“ jsou mapovány individuální prekoncepce těchto pojmů u studentů a studentek učitelství v prvním ročníku (N50).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.