Problémový žák – žák s problémem? Sonda do prekonceptů studujících učitelství.

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠKUBALOVÁ Tereza

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Koncept „problémový žák“ může být problematickou součástí kurikula vysokoškolské přípravy budoucích učitelů a učitelek. Sociálně konstrukcionistický přístup teoreticky mapuje současný obsah tohoto pojmu a klade jej do kontextu normativní povahy pedagogicko-psychologického paradigmatu v přístupu k subjektům vzdělávání na ZŠ a SŠ. K rekonceptualizaci pojmu – „žák s problémem“ - je využit narativní přístup, konkrétně externalizace problému. Prostřednictvím explorační kvalitativní obsahové analýzy „problémový žák“ a „žák s problémem“ jsou mapovány individuální prekoncepce těchto pojmů u studentů a studentek učitelství v prvním ročníku (N50).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.