Evaluation analysis of the expository component in history and German language textbooks for lower secondary schools

Autoři

PEŠKOVÁ Karolína STEJSKALÍKOVÁ Jana KLAPKO Dušan

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek vychází z kvantitativního typu výzkumného šetření zaměřeného na problematiku procesu evaluace vybraných českých učebnic dějepisu a německého jazyka pro žáky ZŠ a víceletých gymnázií. První oblast výzkumu jsme pomocí metody obsahové analýzy zaměřili na zmapování textových a obrazových komponent ve vybraných učebnicích. Ve druhé oblasti výzkumu jsme analýzu dat rozšířili o modifikovanou metodu sémantické analýzy textu v učebnicích dějepisu. Hlavní cíl výzkumného šetření směřoval k podpoře aplikace exaktních evaluačních přístupů do fáze tvorby výkladové složky učebnic. Realizované výzkumné šetření můžeme také chápat jako způsob měření plánovaných sociálních, komunikačních a interkulturních kompetencí uživatelů učebnic v kontextu afektivních cílů kurikula.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.