VÝUKOVÉ METODY V PRÁCI UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ NA STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOLÁCH V ČESKÉ REPUBLICE

Autoři

PECINA Pavel

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Technické vzdelávanie ako sůčast všeobecného vzdelávania
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova methods of teaching research methods teaching high school vocational technical education
Přiložené soubory
Popis Předložený článek je věnován výzkumu výukových metod mezi učiteli odborných technických předmětů na středních odborných školách v České republice, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. V úvodní části příspěvku jsme vymezili řešený problém a definovali výzkumný problém, použité vědeckovýzkumné metody, fáze výzkumu a výzkumný vzorek. Zaměřili jsme se na následující výzkumné problémy: Které výukové metody používají učitelé technických předmětů? V jakém rozsahu jednotlivé varianty metod používají? Které vybrané metody aktivizující výuky používají? Jaké poznatky mají o vybraných variantách metod aktivizující výuky? Dále článek podává zprávu o výsledcích první fáze výzkumu, ve kterém jsme analyzovali získané informace k prvním dvěma výzkumným problémům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.