Portfolio: umění ptát se jako atribut komunikační kompetence učitele

Autoři

VÁCLAVÍK Antonín

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Šimoník, O. (ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.chemicke-listy.cz/common/article-vol_105-issue_11-page_896.html
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova portfolio; assessment; self-assessment; questions; assessing interview; communication competences
Popis Jednou ze stěžejních aktivit metody hodnocení žáků prostřednictvím portfolia je takzvaný hodnotící rozhovor nad portfoliem. Součástí takového rozhovoru učitele a žáka nad jeho žákovským portfoliem, který není ničím jiným než rozpravou nad žákovou prací a jeho úspěchy, jsou otázky. Příspěvek uvádí a komentuje příklady takových otázek z hodnotících rozhovorů, zaznamenaných v rámci výzkumu autora zaměřeného na portfolio jako metodu hodnocení a sebehodnocení. Autor považuje učitelovu strategii ve volbě těchto otázek za jednu z klíčových pro celý rozhovor a jeho závěry, neboť se v nich reflektují cíle samotného hodnocení a fakticky určují validitu učitelova hodnocení žáka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.