Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením

Autoři

PITNEROVÁ Pavla

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj E-Pedagogium
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova hering-impaired child; family; early care; communication means; research
Popis Pro správný vývoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením je potřeba zapojit do rehabilitace, výchovy a vzdělávání co nejširší tým osob: lékaře, pedagogy, rodiče. Tato spolupráce, pokud není jen formální, může vést k co největšímu možnému začlenění dítěte do většinové společnosti. Přesto nejdůležitějším článkem komplexní péče je rodina. Rodina je nejvýznamnější sociální skupinou pro vývoj dětské osobnosti. Poskytuje zázemí, uspokojuje jeho potřeby. V příspěvku se zamýšlím nad důležitostí správné volby komunikačního prostředku, mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho rodiči, přičemž čerpám z výsledků výzkumu o výběru komunikačních prostředků v rodině s dítětem se sluchovou vadou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.