Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicí situace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchou chování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.