Phonetik-Unterricht als Teil der Deutschlehrerausbildung: Methodisch-didaktische Aspekte

Název česky Výuka fonetiky jako součást vzdělávání učitelů němčiny: metodicko-didaktické aspekty
Autoři

KOVÁŘOVÁ Alena

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference New Pathways in the Professional Development of Teachers Neue Wege in der Professionalisierung von Lehrer/-inne/-n
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Comparing German and Czech system of sounds; difficulties in pronunciation; standard German pronunciation
Popis Na základě analýzy výslovnosti studentů, kteří absolvují předmět Fonetika a fonologie němčiny v 1. ročníku, lze vysledovat typické výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Z analýzy vyplývá i optimalizace pořadí jednotlivých fonetických jevů, tak aby studenti zvládli výslovnost i metodiku odstraňování výslovnostních chyb. Důležitý je rovněž výběr vhodných studijních materiálů, proto si studenti vypracovávají vlastní fonetický slovník.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.