Návrh kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizímu jazyku
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Cílem prezentace bylo představení teoreticko-metodologických východisek pro výzkum výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence (IKK) ve výuce cizímu jazyku. Pro účely výzkumu tohoto typu byl vytvořen Model interkulturní komunikativní kompetence v jazykovém vzdělávání, který vytvořil základ pro tvorbu kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a IKK. Kategoriální systém obsahuje deset kategorií, které jsou dále členěny dle tří základních teoretických doporučení pro výuku IKK na kategorie reflektující zaměření na Big-C Culture nebo small-c culture, kulturně-obecné nebo kulturně-specifické obsahy a kognitivní, afektivní či behaviorální/konativní rovinu rozvíjení IKK. |
| Související projekty: |