Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy

Autoři

DOLEŽALOVÁ Lenka HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Květoňová, L.; Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Pupil with hearing impairment; primary school; integration; inclusion; inclusive education; conditions for the education of pupils with hearing impairment in inclusive school
Popis Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Cílem výzkumu bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Bylo provedeno dotazníkové šetření, kde respondenty byli učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.