Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky

Autoři

PŘINOSILOVÁ Dagmar GAJZLEROVÁ Lenka

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova motor skills; fine motor skills; initial writing; impared communication abilities;speech development; fine motor skills exercises; fine motor skills development programmes
Popis Problematice rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku jev současné době věnována pozornost řady autorů. Rozvoj motorických a hlavně pak grafomotorických schopností je u dítěte předškolního věku důležitou součástí celkového psychomotorického vývoje. Dosažení určité odpovídající úrovně je jednou z řady diagnostických kritérií pro zařazení dítěte do povinné školní docházky. My jsme svou pozornost zaměřili zvláště na rozdíly ve vývoji u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních s využitím vlastního stimulačního programu. Článek vznikl na základě výsledků výzkumu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.