CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence

Autoři

ZERZOVÁ Jana

Rok publikování 2009
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Centrum pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity realizuje výzkumný projekt CPV videostudie anglického jazyka. Projekt byl inspirován německou IPN Video Study (Seidel, Prenzel, Kobarg 2005). Teoretickým východiskem je pojetí vyučování jako vytváření příležitostí k učení. Předmětem analýz je 79 vyučovacích hodin anglického jazyka, které byly standardizovaným způsobem (Janík, Miková 2006) natočeny za použití dvou videokamer v Jihomoravském, Zlínském a Olomouckém kraji. Videozáznamy byly pořízeny ve vyučovacích hodinách 25 učitelů ve školách, které byly vybrány náhodným výběrem. Tento příspěvek je věnován představení kategoriálního systému pro pozorování výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence a předběžným výsledkům analýzy videozáznamů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.