Čtení s porozuměním ve škole

Autoři

SVOBODOVÁ Kateřina TUŠKOVÁ Jana Marie

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference II. Studentská vědecká konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova comprehensive reading - text understanding - PISA-research - functional literacy - accidental hanging with language
Popis Příspěvek se zabývá otázkou čtení s porozuměním, aktuálností tohoto tématu jak u vědecké veřejnosti, tak i ve školách. Přináší vymezení často užívaných pojmů čtenářské strategie a dovednosti. Shrnuje vědecké poznání tohoto tématu v zahraniční literatuře a přináší jednu z možných klasifikací čtenářských strategií. Podrobněji se zabývá strategií kladení otázek, zejména v souvislosti s českou školní praxí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.