Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from The Parents Point of View-International Project TIMSIS

Název česky Otázky vzdělávání žáků trpících chronickým či závažným onemocněním z pohledu rodičů-projekt TIMSIS
Autoři

ZÁMEČNÍKOVÁ Dana KACHLÍK Petr VAĎUROVÁ Ilka

Rok publikování 2008
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Dítě trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, o omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.