Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část)

Autoři

LUKAS Josef

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/vyvoj_ucitele_prehled_1.pdf
Obor Psychologie
Klíčová slova teacher; development; developmental stages; interpersonal development; teacher identity
Popis V první části přehledové studie se autor zabývá vymezením a konsekvencemi pojmu vývoj učitele, který nazírá více z psychologické perspektivy. Předkládá koncepci základního členění na užší a širší pojetí vývoje, která v různé míře zahrnují pedagogické, psychologické a sociální aspekty, související s vývojem učitele jakožto profesionála. Ve studii jsou dále představena některá užší psychologická pojetí vývoje učitele, která vycházejí hlavně z aplikace obecných vývojových stádií jedinců, a také užší pedagogická pojetí, jež jsou zaměřena především na vývoj znalostí, dovedností a kompetencí učitele. Užší pedagogická pojetí většinou představují členění vývoje do různých etap či úrovní a jsou často chápána jako vývoj (rozvoj) učitele per se. Závěr studie nabízí kritické zhodnocení diskutovaných užších pojetí a naznačuje jejich limity.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.