Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách

Autoři

KNECHT Petr WEINHŐFER Martin

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment
Popis Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.