Teorie čísel v přípravě učitelů 1. stupně základní školy

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Príprava učitelov elementaristov a európsky multikultúrny priestor
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Obecná matematika
Klíčová slova Division theory; residue class; congruence; continued fraction.
Popis Příspěvek je věnován problematice výuky vybraných partií teorie čísel ve výuce matematiky pro budoucí učitele 1. stupně ZŠ. Na řadě příkladů je ukázáno, že seznámení studentů uvedeného oboru studia s touto problematikou není zbytečné a že např. pomocí kongruencí a neurčitých rovnic lze řešit mnohé zajímavé problémy. V neposlední řadě je teorie čísel vhodným námětem pro rozvíjení myšlení studentů, neboť se svou podstatou dotýká učiva na 1. stupni základní školy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.