Computer-based tests: the impact of test design and problem of equivalency.

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Počítačem podporované testy: vliv designu a problém ekvivalence
Autoři

KVĚTON Petr JELÍNEK Martin VOBOŘIL Dalibor KLIMUSOVÁ Helena

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Computers in Human Behavior
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova computer-based assessment;speeded tests;equivalency;test design;ergonomics
Popis Počítačové formy diagnostických metod jsou často publikovány s psychometrickými charakteristikami pocházejícími z tradičních forem metod a bez dokladů o ekvivalenci s těmito formami. Navíc často existuje více počítačových forem téhož testu, které se liší svým designem. Studie I se zaměřuje na vliv designu na výsledky testu. Bylo zjištěno, že změna v barevném schématu Bourdonova pozornostního testu (světlé podněty na tmavém pozadí vs. tmavé podněty na světlém pozadí) ovlivňuje výkon probandů. Studie II se zabývá ekvivalencí počítačové formy Testu koncentrace pozornosti, který je často používán v psychologické praxi v rámci České republiky. Počítačová a tradiční forma vykazují známky neekvivalentnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.