Personal development of the child in a heterogeneous classroom

Název česky Osobnostní rozvoj dítěte v heterogenní třídě
Autoři

NOVÁKOVÁ Eva SYSLOVÁ Zora NAJVAROVÁ Veronika

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem naší prezentace je obohatit diskusi o vlivu věkového uspořádání třídy na efektivitu rozvoje dětí z pohledu budoucích učitelů. Představíme výzkum realizovaný v České republice. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je názor studentů učitelství mateřských škol na věkově heterogenní třídy a o jaké argumenty svůj názor opírají. Z výsledků výzkumu vyplývá, že preferují heterogenní uspořádání tříd, i když jejich názory nejsou zcela jednoznačné. Jejich hlavním argumentem pro heterogenní uspořádání, že děti různého věku a mentální vyspělosti spolu mohou různě komunikovat a že mladší děti mohou získat mnoho poznatků od starších dětí. Nevýhodu heterogenní třídy spatřují v tom, že každá věková skupina potřebuje jiné vzdělávací působení. Za předpoklad rozvoje dětí považují osobnostní charakteristiky učitele, jeho kreativitu a empatii a vysokou kvalitu jeho didaktických a komunikačních kompetencí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.