The needs of elementary schools in the Czech Republic in the context of the introduction of the social pedagogue position.

Název česky Potřeby základních škol v České republice v kontextu zavádění pozice sociálního pedagoga
Autoři

ŠMÍDA Jan ČECH Tomáš HORMANDLOVÁ Tereza JŮVOVÁ Alena

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Citace
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1118
Klíčová slova Social pedagogy, social pedagogue, school counselling, pupils with special needs, risky behaviour, social prevention, quantitative research
Popis Článek pojednává o současném stavu sociální pedagogiky a potenciálním uplatnění sociálních pedagogů v českém vzdělávacím systému. Studie identifikuje intenzivní potřeby v různých oblastech školního života, které nemohou plně pokrýt pouze učitelé. Přibližně 63,8 % základních škol by potenciálně mohlo těžit z působení sociálních pedagogů ve školním prostředí na plný nebo částečný úvazek. Plnému využití této pozice však brání překážky. Legislativní ukotvení pozice sociálního pedagoga se jeví jako klíčové k překonání těchto bariér a umožní školám efektivně a kontinuálně tuto pozici využívat.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.