Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání

Autoři

STADLEROVÁ Hana NOVOTNÁ Pavla

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www
Doi http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137
Klíčová slova Pre-primary and primary art education; Teaching quality; Teacher's creative potential; Teaching methods; Professional training.
Popis Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.