THE INFLUENCE OF SELECTED FACTORS ON THE LOWER SECONDARY SCHOOL TEACHERS' PERCEPTION OF MEDIA EDUCATION

Název česky Pojetí mediální výchovy u učitelů druhého stupně základních škol
Autoři

SOCHOROVÁ Dagmar KUBIATKO Milan

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Problems of Education in the 21st Century
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://oaji.net/articles/2023/457-1698379553.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.33225/pec/23.81.702
Klíčová slova teachers’ perception; media education; multiple regression model; quantitative approach
Popis Mediální výchova (dále rovněž „MV“) je vyučovací předmět, jehož mateřské obory nejsou pevně vymezeny, nachází se v průsečíku zájmů pedagogiky, mediálních studií, filmové vědy, estetiky, sociologie, psychologie i dalších humanitních a sociálních disciplín. V rámci výzkumného šetření byla snaha zjistit vliv vybraných proměnných na percepci mediální výchovy učiteli. Na výzkumu participovalo 600 učitelů, přičemž výzkumným nástrojem byl dotazník vlastní konstrukce. Ten byl rozdělen do více částí, přičemž nosnou je část obsahující 12 položek zaměřených na pojetí mediální výchovy. Jako statistická metoda byla použita vícenásobní regrese a doplňkově Pearsonův korelační koeficient a Studentův t-test pro nezávislé výběry. Jako významné faktory se projevila délka praxe, přínosy mediální výchovy v oblasti vědomostí, schopností a dovedností, jakož i poslední proměnná – receptivní okruhy. Implementace do pedagogické praxe a možnosti pro další výzkum jsou diskutovány.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.