Efektivní tvorba elektronické studijní opory

Autoři

DREXLER Michaela VÁLEK Jan

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Komenský
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://webcentrum.muni.cz/media/3358150/komensky_146_01-final.pdf
Klíčová slova Modern technology; study aids; eye-tracking; elarning
Popis Nové generace žáků a studentů vyrůstají propojeny s moderními technologiemi. Prakticky od narození a každý den v běžném životě pracují s nejmodernějšími technologiemi. Klasické vyučovací metody a prostředky jsou tak pro mnohé z nich něčím zastaralým a žáci tak sami mohou postrádat vlastní motivaci pro příjem nových poznatků tradičními cestami. Jako jistá varianta řešení se pak přímo nabízejí e-learningové opory, které je možné doplnit o interaktivní prvky. Abychom takové e-opory dokázali tvořit tak, aby učení z nich bylo pro žáky efektivní, zaměřili jsme se v našem výzkumu na požadavky a rozdíly mezi pohlavími při studiu tištěných učebnic fyziky a na základě výsledků výzkumného šetření budeme formulovat doporučení pro tvorbu nových funkčních, e-studijních textů, nejen pro fyziku. Ukázali jsme, jaké jsou základní rozdíly ve vnímání učebních materiálů různými pohlavími. V návrhu předkládáme, jak materiál uspořádat, aby tentýž dokument měl stejný vzdělávací přínos pro dívky i pro chlapce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.