Attitude markers in L1 and L2 academic writing

Autoři

JANČAŘÍKOVÁ Renata

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek představuje výsledky výzkumu v oblasti používání jednoho typu metadiskurzních markerů - markerů postoje -, jak je definovali Hyland a Tse (2004), s cílem zjistit, jak zkušení akademičtí auotři, jejichž mateřským jazykem je angličtina, a VŠ studenti vyjadřují v psaném akademickém textu svůj postoj k obsahu propozice a sdělují jej čtenáři. Postojové markery, konkrétně postojová adjektiva, slovesa, substantiva a adverbia, jsou zkoumány ve třech korpusech akademických textů psaných českými absolventy, anglickými vysokoškolskými studenty, jejichž rodným jazykem je angličtina, a akademiky-experty.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.