Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?

Autoři

VÁLEK Jan VIŠNOVSKÝ Vítězslav PAVLÍKOVÁ Petra MIFKOVÁ Tamara

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky? Sborník z konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf
Klíčová slova Artificial intelligence; education; teachers
Popis Článek je zaměřen na využití „umělé inteligence“ (AI) ve výuce nejenom fyziky, ale přírodních věd. V současnosti (jaro 2023) se silně rozvijí použití AI, kterého se ptáme ve fázi testování na různé otázky a AI nám lépe či hůře odpovídá. Problém ale tkví v tom, že kvalita odpovědi závisí na kvalitě otázky. Obdobný problém jsme poprvé zažili, když se rozšířil Google anebo vyhledávače obecně, které jsou nyní naší každodenní pomůckou. I v tomto případě jsme se museli naučit správně pokládat otázky. Totéž nás čeká i nyní. Pro pedagogickou praxi je ale potřeba, aby žáci měli stále základní penzum vědomostí a dovedností tak, aby mohli správně vyhodnocovat předkládané informace. Totéž platí samozřejmě i pro dotazy učitelů. Velkým rizikem pak mohou být neúplné odpovědi AI neaprobovaným učitelům.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.