Vrstevnické hodnocení ve vysokoškolských matematických předmětech

Autoři

MÁSILKO Lukáš REBENDA Josef

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference Moderní matematické metody v inženýrství
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Odkaz na PDF dokument obsahující sborník
Klíčová slova peer assessment; mathematics; e-learning
Popis V tomto příspěvku jsou popsány zkušenosti se zaváděním (vzájemného) vrstevnického hodnocení v matematických předmětech nabízených na dvou brněnských vysokých školách, Masarykově univerzitě a Vysokém učení technickém. Jedná se tedy o dva případy, které demonstrují použití v různých kontextech. V předmětech Pedagogické fakulty MU studenti hodnotí písemné řešení příkladů vypracované jejich spolužáky, zatímco v kurzu Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT poskytují studenti zpětnou vazbu ke krátkým video prezentacím připravených spolužáky na zadané téma. Motivací vyučujících k zavedení této metody formativního hodnocení byla snaha donutit studenty k průběžné přípravě. Při návrhu a implementaci bylo využito funkcionality e-learningových systémů, s nimiž studenti obou univerzit běžně pracují. Díky zpětné vazbě účastníků vrstevnického hodnocení z let 2021 až 2023 pak byly provedeny některé dílčí změny v nastavení obou aktivit. V závěru příspěvku autoři diskutují výhody a nevýhody prezentovaných forem vrstevnického hodnocení, využitelnost tohoto konceptu ve vysokoškolských matematických předmětech a faktory, které mají vliv na formy a cíle, s nimiž učitelé tento typ zpětné vazby mohou chtít využít ve své výuce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.