Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním

Autoři

STADLEROVÁ Hana NOVOTNÁ Pavla

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Expresivita vo výchove V.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2022/11/expresivita_v.pdf
Klíčová slova Art education; expressive visual expression; artist – pedagogue; education style; intuitive pedagogy
Popis Expresivní výtvarný projev by neměl být pouze výsledkem spontánních činností dítěte. Děti by se měly expresivně vyjadřovat i v rámci činností, které jsou vedeny pedagogem. Zajímavou a obohacující zkušenost jim může přinést setkání s umělcem, který je podporuje ve velkorysé tvorbě. Příspěvek představí pedagogické projekty malíře Libora Veselého, který se dlouhodobě věnuje i dětem, v kontextu závěrů soudobých výzkumů zabývajících se výtvarným vzděláváním. Předává jim nejen vlastní tvůrčí zkušenosti, současně empaticky děti podporuje v autentickém sebevyjádření.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.