Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | stránky konference s odkazem na sborník s konference |
| Doi | https://doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029 |
| Klíčová slova | visual difficulties; school performance; pupils; competences; teachers‘ competences |
| Popis | Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží zpohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat. |
| Související projekty: |