Připravenost k rozvoji matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelek mateřské školy

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Výchova a vzdelávanie v materskej škole: aktuálne otázky a odpovede
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://omep.sk/wp-content/uploads/2021/12/Zborn%C3%ADk-DM%C5%A0-2021.pdf
Popis Studie referuje o výzkumu připravenosti budoucích učitelek mateřské školy k rozvoji matematické pregramotnosti dětí. Vzorek byl tvořen 77 studentkami učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní textu. Texty byly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že participantky deklarují význam systematického rozvoje matematické pregramotnosti pro osobnostní rozvoj dítěte a reflektují potřebu osvojení vlastních didaktických i oborově matematických profesních kompetencí. Svou předprofesionální připravenost hodnotí jako dobrou. Za významné pro svůj další profesní rozvoj považují především poznatky získávané v průběhu reflektivně pojatého vysokoškolského vzdělávání, zkušenosti z pedagogické praxe v prostředí mateřské školy a sdílení v rámci vzájemné komunikace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.