Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR

Autoři

SLÁDEK Petr VÁLEK Jan

Rok publikování 2017
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.