Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?

Autoři

MÍSAŘOVÁ Darina ŠMÍDA Jiří

Rok publikování 2020
Druh Účelové publikace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Považujeme-li geografickou gramotnost jako jeden z cílů vzdělávání v zeměpise, pak chápejme digitální gramotnost jako součást této předmětové (geografické) gramotnosti. Každá předmětová gramotnost požaduje specifické digitální dovednosti. V případě geografie se jedná o práci s digitálními prostorovými daty (geodaty), která mohou být ve formě zeměpisných souřadnic, map, grafů, tabulek, celých databází, fotografií či družicových snímků. Prostředkem pro práci s geodaty jsou digitální technologie, které by měli žáci využívat efektivně a kriticky. Základní dovednosti práce s prostorovými daty zahrnují vstup dat (jejich sběr nebo tvorbu v počítači), správu dat (třídění, analýzu), vizualizaci a sdílení dat či využití prostředků pro komunikaci, hodnocení a návrhy pro prostorová řešení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.