L’enseignant et l’analyse des besoins de ses apprenants : le cas du français de spécialité

Název česky Učitel a analýza potřeb jeho studentů : příklad odborné francouzštiny
Autoři

DELALANDE Hana

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Romanistica Comeniana
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www WWW Časopis vydávaný Katedrou romanistiky Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-romanistiky/vedecky-casopis-romanistica-comeniana/
Klíčová slova Need analysis; French for specific purposes
Popis Since Communicative approach, the concern of foreign language teachers has been focused on the learners, their aims and needs. The teachers analyze the needs of their learners, adjust their teaching according to the learners’ aims, needs and learning strategies. Taking learners’ needs into consideration is important also in the current post-method era because it corresponds perfectly to the parameters of particularity and practicality. This adjustment based on research is typical for teaching languages for specific purposes. In the article, an example of needs analysis of Czech and Slovak students who go to France for a two-months internship is presented. The data analysis enabled to identify different work tasks of the interns and problematic situations.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.