La littérature, outil toujours actuel dans l'enseignement de FLE
| Název česky | Literatura jako stále aktuální nástroj ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Romanistica Comeniana |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Časopis vydávaný Katedrou romanistiky Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-romanistiky/vedecky-casopis-romanistica-comeniana/ |
| Klíčová slova | didactics of literature; language teaching methodologies; key skills for the 21st Century; creativity; intercultural competence |
| Popis | Na základě diachronního pohledu na přítomnost literatury v metodách výuky francouzského jazyka a v souladu se současným výzkumem v oblasti výuky literatury si tento článek klade za cíl zamyslet se nad novými možnostmi studia a porozumění literárním textům zaměřeným především na rozvoj interkulturní kompetence studentů. V současných vzdělávacích programech pro budoucí učitele FLE se znalosti francouzské literatury přenášejí na studenty inovativními způsoby, což nevyhnutelně přináší novou, odlišnou zkušenost s tvůrčím čtením a interpretací s cílem upoutat pozornost studentů pomocí literatury, a tím je vést i k rozvoji jazykových a mezikulturních dovedností zásadních pro 21. století, které definuje například i Evropská komise. |
| Související projekty: |